Ik wens jullie veel succes met niks doen,jammer dat men zo eigenwijs is om zich niet te laten overtuigen met een voorbeeld uit de praktijk,maar dat wist ik al van te voren
Peter het forum is er om te discussieren, vooral op basis van argumenten en het argument dat het in een boekje staat is niet het meest sterke, de vraag is waarom het in het boekje staat.
Het gegeven voorbeeld is een slecht voorbeeld, het is statistisch gezien van geen waarde, de invloed van de stabiele zijligging is niet onderzocht of in ieder geval niet op dit forum gepubliceerd.
Er zijn vast ook voorbeelden te vinden van mensen die wel stabiel gelegd werden en overleden, is dat dan een reden om maar het niet te doen ?
ik ben ook van mening dat een persoon die al een tijdje een ademhaling en circulatie stilstand heeft niet vanzelf weer zal gaan ademen.
Hoe is in het gegeven voorbeeld bepaald dat er geen circulatie meer was ? Misschien door een erg zenuwachtig en erg onervaren iemand die misschien veel te kort op de verkeerde plaats voelde..
Ik vindt dat je dit soort voorbeelden zonder gedegen onderzoek niet mag gebruiken voor dit soort stellingen.
Nogmaals zowel statistisch als wetenschappelijk van geen enkele waarde.
Je zal moeten onderzoeken wat zwaarder weegt, extra
tijdwinst door niet stabielte leggen of een vrijere ademweg bij een klinische dode.
Van mij mag het allebei maar ik heb het overtuigende bewijs nog niet gezien