roep om hulp

Auteur Topic: roep om hulp  (gelezen 11634 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #60 Gepost op: 27 juni 2005, 00:44:10
Mensen mensen wat een gediscussieer zo op een warm zondag.... ik zat gelukkig lekker onder de zon in de tuin ;D
Maar goed, wat maakt het nu uit of je een reanimatiepatient in 10 seconden tijd ff in een snelle stabiel zijligging legt en dan snel hulp gaat halen??

Stel dat je de controles niet helemaal correct hebt uitgevoerd en de patient wil zelf adem gaan halen (gebeurt niet vaak maar kan dus wel) dan zou het toch fijn zijn als er een vrije ademweg is gecreeerd door de EHV-er die hulp aan t halen is. Verder zou ik er niet zo'n gigantische bijna persoonlijke discussie van maken, het heeft een groot ''klok-klepel'' en ''emotio''-gehalte. Ik word altijd beetje moe van de ''stel ik vind een reanimatiepatient langs een polderweg, wat moet ik dan als eerste doen"-discussies. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en uitgaan van de ABCmethode en BLS -kennis.  ;) succes ermee.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


miv

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 27 juni 2005, 10:20:19
DUIDELIJK,
jammer dat ik geen slotje kan plaatsen, hahahahaa  ;D ;D


koen mertens

  • Lesgever eerste hulp Rode Kruis-Vlaanderen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #62 Gepost op: 27 juni 2005, 15:30:16
Ik heb altijd geleerd dat je een bewusteloos persoon met ademhaling in stabiele zijligging legt.  Iemand zonder ademhaling laat je liggen.  Je moet je controle dan ook nauwkeurig uitvoeren.  Zie de ERC-regels.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #63 Gepost op: 28 juni 2005, 00:53:04
Mee,eens, het is de vraag waar het omslag punt ligt, bij hele korte allarmeringstijden, zoals even naar je eigen telefoon lopen kun je het (in mijn beleveing) beter achterwegen laten en die paar seconden eerder allarmeren, als het 20 minuten heen en weer is, dan is het mogelijk een ander verhaal.
Maar waar dat omslagpunt ligt, 30 seconden, 1 minuut, 10 minuten ?

Zonder gefundeerde gegevens blijft het gissen

Ik denk dat de grens binnen 4 tot 5 minuten weer aan de gang zijn, ligt.