roep om hulp

Auteur Topic: roep om hulp  (gelezen 11359 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 26 juni 2005, 14:20:08
Oké. Dus als ik het goed begrijp vind jij dat ik mijn diploma niet waardig ben? Haal ik namelijk uit je verhaal.

En niet alleen ik. Maar ook andere mensen die gelijk hulp gaan halen zijn hun diploma niet waardig?

Nou bedankt maar weer!!!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 26 juni 2005, 14:25:37
Oké. Dus als ik het goed begrijp vind jij dat ik mijn diploma niet waardig ben? Haal ik namelijk uit je verhaal.

En niet alleen ik. Maar ook andere mensen die gelijk hulp gaan halen zijn hun diploma niet waardig?

Nou bedankt maar weer!!!
je moet een ieder die hulp nodig heeft die hulp bieden,en wat is er mis om iemand eerst even stabiel te leggen en DAN hulp halen.Want dat heb ik van jou nog steeds niet gehoord,ja dat je dat op dat moment zinloos vindt.Dan vraag ik me inderdaad af,waarom je dan je EHBOdiploma hebt gehaald.

Jij zegt dat als iemand geen circulatie en ademhaling meer heeft,hij voor jou dood is.Dus dat is een min of meer doodverklaring.Die JIJ niet mag geven,dat mag alleen maar een arts.Dus tot die tijd ben je verplicht eerste hulp te verlenen


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #12 Gepost op: 26 juni 2005, 14:29:38
gerard iemand die dood is heeft toch geen hulp meer nodig , waarom ga je die dan toch halen.

Je spreekt je zelf tegen.

Bij ons leren we als er niemand in de buurt is minimaal 15 minuten door te gaan met reanimeren, of zolang je het zelf vol kan bliven houden.  En als er dan geen zicht is op hulp dan mag je nadat je het S.O. stabiel legt. Hulp gaan halen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 26 juni 2005, 14:31:28


Bij ons leren we als er niemand in de buurt is minimaal 15 minuten door te gaan met reanimeren, of zolang je het zelf vol kan bliven houden.  En als er dan geen zicht is op hulp dan mag je nadat je het S.O. stabiel legt. Hulp gaan halen.

Kijk,en zo is het ons ook geleerd ::)
Al moet je nog denken of je niet eerst sneller die hulp kan halen,en DAN gaan reanimeren


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #14 Gepost op: 26 juni 2005, 14:32:48
Oké. Stap voor stap dan maar.

Ik loop gezellig in het bos zonder telefoon. Ik zie iemand in elkaar zakken. Ik ren er naar toe. Ik doe alle controles en kom er achter dat deze persoon geen circulatie heeft.
(Ik kan wel 15 min. gaan reanimeren naar dat heeft totaal geen zin. Zijn hart gaat echt niet spontaan kloppen zonder de nodige medicatie. Die alleen de proffesionele hulpverleners hebben.)
Mijn besluit is om direct hulp te halen. Stabiel leggen is zinloze tijd verspilling. Deze persoon heeft direct proffesionele hulp nodig. En wel zo snel mogelijk.

Stabiel leggen voorkomt dat de ademweg dichtraakt door een eventuele tong die naar achter zakt. Maar deze persoon heeft geen ademhaling. En de kans dat hij spontaan een ademhaling krijgt is er niet. Hier ligt mijn reden om iemand niet stabiel te leggen.

Ik ga direct hulp halen. Dan heeft de persoon een betere overlevingskans dan dat ik eerste kostbare tijd verspil. De proffesionele hulp kan nu zo snel mogelijk ter plaatse komen.

Ik heb nu toch de hulp verleend die nodig was. Of ben ik nog steeds geen diploma waardig?


Kanarie

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2005, 14:34:14
Wat is de meerwaarde van iemand eerst uitgebreid in de stabiele zijligging leggen,

als hij geen hartslag en dus geen ademhaling heeft (en dat hart zal mijns inziens niet spontaan weer gaan kloppen....??)  




Eh ja Ger@rd, dat dacht ik ook :) :)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #16 Gepost op: 26 juni 2005, 14:34:22
gerard iemand die dood is heeft toch geen hulp meer nodig , waarom ga je die dan toch halen.


Ohjah? Dus jij laat iemand liggen?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 26 juni 2005, 14:37:20
Wat is de meerwaarde van iemand eerst uitgebreid in de stabiele zijliggeng leggen,

als hij geen hartslag en dus geen ademhaling heeft (en dat hart zal mijns inziens niet spontaan weer gaan kloppen....??) 




Eh ja Ger@rd, dat dacht ik ook :) :)
precies jullie inziens,dus zeker zijn jullie ook niet van jullie zaak.  :-X :-X :-X


Kanarie

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 26 juni 2005, 14:40:45
precies jullie inziens,dus zeker zijn jullie ook niet van jullie zaak.  :-X :-X :-X
Ik ben er behoorlijk zeker van, heb het altijd zo geleerd, maar geen ruime ervaring natuurlijk. Het vraagteken was bedoeld voor mensen die deze aanname eventueel met bewijzen kunnen tegenspreken. Heb jij voorbeelden waarbij het hart wel spontaan weer ging kloppen dan?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #19 Gepost op: 26 juni 2005, 14:41:00
Deze discussie heeft voor mij geen enkele zin meer.

Ik heb mijn zegje gedaan. Ik weet zelf wel wat ik kan en niet kan. Ik weet ook wel wat ik wel en niet moet doen.

Jammer dat er niet op concrete punten worden ingegaan. Jammer dat er van de andere zijde geen goede argumenten komen.

Ik kap hier maar mee.