roep om hulp

Auteur Topic: roep om hulp  (gelezen 11330 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

helm

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 26 juni 2005, 14:42:19
Wat een geneuzel weer op de SEH van het ziekenhuis met al die hulpverleners.  ;D

Ik zou jullie allemaal in de wachtkamer zetten, en het reanimatieteam oproepen.  :P


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #21 Gepost op: 26 juni 2005, 14:44:23
Deze discussie heeft voor mij geen enkele zin meer.

Ik heb mijn zegje gedaan. Ik weet zelf wel wat ik kan en niet kan. Ik weet ook wel wat ik wel en niet moet doen.

Jammer dat er niet op concrete punten worden ingegaan. Jammer dat er van de andere zijde geen goede argumenten komen.

Ik kap hier maar mee.

Volgens mij worden er hele duidelijke argumenten gegeven door zowel Peter als Eduard.

Ik heb meer het idee omdat je de discussie niet kan winnen dat je er maar mee stopt! ;)


Kanarie

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 26 juni 2005, 14:46:04
De vraag is wat de meerwaarde zou zijn om iemand die een hartstilstand heeft, in de stabiele zijligging te leggen alvorens je hulp gaat halen........ Niet of je iemand expres dood laat gaan, zoals ik hier als tegenargument hoor.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #23 Gepost op: 26 juni 2005, 14:46:38
Volgens mij worden er hele duidelijke argumenten gegeven door zowel Peter als Eduard.

Nou noem ze allemaal maar op dan!!!!

Ik ben hier niet om iets te winnen. Ik ben hier voor mijn eigen duidelijkheid. Ik vertel hoe ik het zou doen. Maar dan ben ik mijn diploma niet waard.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 26 juni 2005, 14:47:49
Ik ben er behoorlijk zeker van, heb het altijd zo geleerd, maar geen ruime ervring natuurlijk. Het vraagteken was bedoeld voor mensen die deze aanname eventueel met bewijzen kunnen tegenspreken. Heb jij voorbeelden waarbij het hart wel spontaan weer ging kloppen dan?
ik heb er geen bewijzen van,maar een paar jaar geleden hebben wij hier in de polder een gelijkend geval gehad ook geen circulatie en ademhaling meer en dat persoon was midden in de polder in elkaar gezakt,omstanders hebben dat persoon stabiel gelegt en hulp gehaald bij de dichtsbij zijnde boerderij 2km verderop.En dat persoon leeft heden ten dage nog steeds.DANKZIJ deze hulp


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #25 Gepost op: 26 juni 2005, 14:48:50
ik heb er geen bewijzen van,maar een paar jaar geleden hebben wij hier in de polder een gelijkend geval gehad ook geen circulatie en ademhaling meer en dat persoon was midden in de polder in elkaar gezakt,omstanders hebben dat persoon stabiel gelegt en hulp gehaald bij de dichtsbij zijnde boerderij 2km verderop.En dat persoon leeft heden ten dage nog steeds.DANKZIJ deze hulp

En heeft deze persoon die allemaal te danken aan het stabiel leggen dan?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #26 Gepost op: 26 juni 2005, 14:50:09
Wat is voor jullie niet HET argument om iemand stabiel te leggen? Wat is de absolute meerwaarde ervan? Goed beschreven voorbeelden graag!

Overtuig me dan eens!!!


Kanarie

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 26 juni 2005, 14:50:18
ik heb er geen bewijzen van,maar een paar jaar geleden hebben wij hier in de polder een gelijkend geval gehad ook geen circulatie en ademhaling meer en dat persoon was midden in de polder in elkaar gezakt,omstanders hebben dat persoon stabiel gelegt en hulp gehaald bij de dichtsbij zijnde boerderij 2km verderop.En dat persoon leeft heden ten dage nog steeds.DANKZIJ deze hulp
Maar was dat doordat ze goed hulp gehaald hebben, of heeft het in de stabiele zijligging leggen echt iets toegevoegd (bijvoorbeeld het so ging spontaan weer ademen en is dankzij de stabiele zijligging niet in zijn eigen tong gestikt)???


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #28 Gepost op: 26 juni 2005, 14:50:22
Nou noem ze allemaal maar op dan!!!!

Dat antwoord had ik al verwacht....

Het gehele bericht van Peter en Eduard is voor mij argumentatie genoeg!
En dit wordt versterkt door het bericht van Peter over praktijk ervaring!
Het is mij ook zo geleerd.....en niet anders!


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #29 Gepost op: 26 juni 2005, 14:53:44
Wat is voor jullie niet HET argument om iemand stabiel te leggen? Wat is de absolute meerwaarde ervan? Voorbeelden graag!

Overtuig me dan eens!!!

Ik zou niet weten waarom ik jou zou moeten overtuigen....uit bovenstaande kan je al duidelijk op maken dat je je eigen mening toch wel doordramd!
Er wordt niet voor niets geleerd dat je iemand eerst stabiel moet leggen...dat zuigen ze echt niet uit een hele grote duim hoor