Passagiersschip gekapseisd in Zuid-Korea 16-04-2014

Auteur Topic: Passagiersschip gekapseisd in Zuid-Korea 16-04-2014  (gelezen 30329 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Reactie #30 Gepost op: 23 april 2014, 22:11:16
Citaat van: Thor link=msg=1261736 date=1398242429
Als je de diverse verhalen die de ronde doen zo leest is er kennelijk al langer het een en ander mis met deze maatschappij.
Altijd jammer dat dit alles in vele gevallen pas boven water komt als er een grote calamiteit met vele doden is.

Ken jij een land waar klokkenluiders echt goed beschermd worden ?
Ik in ieder geval niet. En zolang dat het geval is, blijven misstanden zoals bij deze maatschappij verborgen. (Totdat het echt mis gaat natuurlijk).


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #31 Gepost op: 23 april 2014, 23:09:40
While Mourning for South Korea, Americans Should Be Thankful for the Jones Act*)

http://gcaptain.com/mourning-south-korea-americans-thankful-jones-act/

*) De Jones Act verbiedt schepen die of in het buitenland zijn gebouwd of onder buitenlandse vlag betrokken te zijn bij vervoer van goederen en personen langs de kusten van  de Verenigde Staten van Amerika.
De Jones Act wordt door velen beschouwd als een vorm van protectionisme.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #32 Gepost op: 24 april 2014, 21:59:02
Divers Continue Sewol Search as Probe Expands

http://gcaptain.com/divers-continue-sewol-search-as-probe-expands/

N.B. 1 milj. won is ca 700 Euro.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #33 Gepost op: 25 april 2014, 10:43:43


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Reactie #34 Gepost op: 25 april 2014, 23:38:37
Citaat
Doden veerboot naar verkeerde families gestuurd

Lees verder : nu.nl


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #35 Gepost op: 26 april 2014, 20:27:44
Gehele bemanning Koreaanse rampveerboot vast

http://www.nu.nl/buitenland/3761461/gehele-bemanning-koreaanse-rampveerboot-vast.html


Houdt niet over 15 man bemanning op een dergelijke veerboot.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #36 Gepost op: 27 april 2014, 08:27:53
SEWOL SINKING "FATAL CHAIN OF ERRORS" -EXPERT

Nexus Consulting Group of Alexandria, LLC, a leading provider of private maritime safety and security solutions, announced Tuesday that upon expert review by maritime safety subject matter expert Captain Bill Doherty of reports and statements made by Sewol crew, that the tragic loss of life was culmination of a “fatal chain of errors” which may have started months before the Sewol left port April 16, 2014. “It appears that the sinking of the Sewol and the tragic loss of lives was a preventable final link in a systemic fatal chain of errors, possibly dating back months, when the Sewol was retrofitted with additional passenger facilities on the upper decks, raising the ships center of gravity,” Captain Doherty noted. According to Arirang news in Korea, two weeks before the tragic loss of lives, the crew of the Sewol had requested a repair for the steering system which was giving a “no voltage” warning. “With a recent report that the Sewol had a 36-second power loss just prior to tipping, one has to ask the fitness of this ship to be sailing. The picture being painted in Korea is this was a nicely painted ship, but held together with duct-tape and gum” Captain Doherty went on to say. “From the adding of weight to the upper levels of the ship, thereby raising the ships center of gravity as well as the ships ‘tipping point', to the reports of the Sewol being significantly overloaded with cargo, to reports that many of the containers weren’t secured on the deck, to the 3rd mate at the helm when a power loss probably caused a ‘dead stick’ and just wasn’t trained enough on to be familiar with how to address, to the $521 the ship owner spent on crew training in 2013, to the Captain abandoning the ship first – al la Costa Concordia, to a mere two life rafts being launched, this is tragic systemic fatal chain of errors which could have been prevented.” “Clearly the ship didn’t hit a submerged object [as earlier reported by some experts], but rather the tragic loss of lives, which now seems could have been prevented, was the final and fatal link in a systemic chain of errors. My heart goes out to the families of those who lost their lives in this tragic, preventable event,” Captain Doherty closed with.

 (Source: Marex; Photo: IBTimes)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #37 Gepost op: 27 april 2014, 09:12:40


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #38 Gepost op: 28 april 2014, 16:37:10
Sewol Ferry Captain Could Be Facing Life in Prison

http://gcaptain.com/sewol-ferry-captain-could-be-facing-life-in-prison/


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Reactie #39 Gepost op: 28 april 2014, 18:41:44
Citaat van: uit artikel van bovenstaande post
Seven divers are ill, mainly from decompression sickness, coast guard official Ko Myung Suk said in a televised briefing.

Nu ben ik in het algemeen echt geen aanhanger van het principe "eigen veiligheid eerst". Het is me te zwart/wit.
Maar 7 slachtoffers van de decompressieziekte, in een situatie waar men geen levende vermisten meer kan verwachten, is naar mijn mening ook geen gezonde situatie. In deze situatie zou juist kunnen gelden "eigen veiligheid eerst". Men kan toch niemand meer redden ...