Wissel traumahelikopter en standplaats

Auteur Topic: Wissel traumahelikopter en standplaats  (gelezen 162647 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Likeliner

  • EHBO, 112-fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #141 Gepost op: 22 juni 2015, 19:49:34
Ja, bedankt! Het is ondertussen duidelijk dat de heli ondertussen is vervangen door een Duitse variant.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #142 Gepost op: 22 juni 2015, 20:12:15
Wat is, of wat zou de reden kunnen zijn dat de 'eigen' duitse piloot vliegt tijdens de inzetten en niet gewoon een piloot die normalitair ook op de LL vliegt?


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #143 Gepost op: 22 juni 2015, 21:27:04
Waarschijnlijk iets simpels als verzekering en aansprakelijkheid.


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #144 Gepost op: 22 juni 2015, 23:31:33
Is er intussen misschien ook iets opgemerkt aan de manier waarop de duitse piloot hier zijn heli doet ´parkeren´?
De Nederlandse piloten zoeken over het algemeen de ruimere plekken op, zoals een weiland of een sportveld, terwijl van de Duitse piloten talloze video´s bekend zijn waar ze de heli het liefst in de voortuin doet parkeren.


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #145 Gepost op: 23 juni 2015, 15:08:08
Citaat van: Nils link=msg=1357545 date=1435008693

Is er intussen misschien ook iets opgemerkt aan de manier waarop de duitse piloot hier zijn heli doet ´parkeren´? De Nederlandse piloten zoeken over het algemeen de ruimere plekken op, zoals een weiland of een sportveld, terwijl van de Duitse piloten talloze video´s bekend zijn waar ze de heli het liefst in de voortuin doet parkeren.


Onzin! Voor landing gelden regels. Die zijn op iedereen van toepassing. Ook op 'gastvliegers'.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #146 Gepost op: 23 juni 2015, 15:32:56
Citaat van: Nils link=msg=1357545 date=1435008693
Is er intussen misschien ook iets opgemerkt aan de manier waarop de duitse piloot hier zijn heli doet ´parkeren´?
De Nederlandse piloten zoeken over het algemeen de ruimere plekken op, zoals een weiland of een sportveld, terwijl van de Duitse piloten talloze video´s bekend zijn waar ze de heli het liefst in de voortuin doet parkeren.
Ik denk dat je een verband ziet dat er helemaal niet is..
Zoals Expert ook aangeeft zijn er regels, er zal niet gevlogen en/of geland worden buiten die regels om.


TMD13

  • Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #147 Gepost op: 24 juni 2015, 17:21:03


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #148 Gepost op: 24 juni 2015, 19:46:12
Citaat van: TMD13 link=msg=1357832 date=1435159263
PH-ULP weer terug?? Hebben ze snel gefixt -->  http://www.portaalnieuws.nl/traumahelikopter-nodig-voor-medische-assistentie/

Dan maar hopen dat het niet weer voorkomt. Weet iemand trouwens of PH-MMT al weer op Groningen staat?


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #149 Gepost op: 25 juni 2015, 10:23:08
Citaat van: Expert link=msg=1357131 date=1434790633

Er zijn vier kisten operationeel, er is één reservekist. Als er een kist in onderhoud is dan wordt de reservekist uit de hangaar gehaald. Als er dan vervolgens een kist plotseling een technisch probleem heeft, wat niet snel kan worden opgelost, dan heb je een operationeel probleem.

In zo'n (uitzonderlijke) situatie moet je snel een plan bedenken. Er is een Duitse heli ingevlogen om de operatie te borgen. Ondertussen wordt de defecte heli met voorrang gerepareerd.


Zoals ik heb aangegeven..., met voorrang gerepareerd.