Wissel traumahelikopter en standplaats

Auteur Topic: Wissel traumahelikopter en standplaats  (gelezen 162669 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #200 Gepost op: 27 juni 2016, 22:49:25
Gaan die rotorbladen stuk van het maaien van een klein takje?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #201 Gepost op: 27 juni 2016, 23:11:22
Blijkbaar wel. Had het ook niet verwacht.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #203 Gepost op: 27 juni 2016, 23:16:08
Gaan die rotorbladen stuk van het maaien van een klein takje?
Ik denk dat ze het risico niet willen lopen dat dit wel zo is.
Is er nergens in Nederland (Eelde, Rotterdam, Schiphol Oost) een hangar en een techneut om dat ding na te kijken?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #204 Gepost op: 27 juni 2016, 23:21:18
Blijkbaar niet want ik heb al vaker gelezen dat als er iets is met de MMT Heli dat er dan personeel uit Duitsland komt. En dan is dat niet alleen bij de Rotterdamse MMT Heli het geval maar overal in NL.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #205 Gepost op: 27 juni 2016, 23:23:36
Citaat van: CopVR3 link=msg=1432640 date=1467060565
Gaan die rotorbladen stuk van het maaien van een klein takje?

Zo te zien was het meer als een klein takje, en uit voorzorg zou ik hetzelfde doen.
Het staat zo slordig als zo'n helikopter neerstort omdat er toch een haarscheurtje in het rotorblad zit welke doorscheurt tijdens de vlucht naar de standplaats.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #206 Gepost op: 28 juni 2016, 07:59:01
Ik meen dat in zulke gevallen normaal gesproken veiligheidshalve ook minimaal nog de rotornaaf en gearbox (tandwielkast tussen motor(en) en rotoren) geïnspecteerd worden, wat vermoedelijk niet elke lokale helimonteur zo maar even doet, vandaar het transport.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #207 Gepost op: 28 juni 2016, 08:46:00
Citaat van: CopVR3 link=msg=1432640 date=1467060565
Gaan die rotorbladen stuk van het maaien van een klein takje?

Ja, rotorbladen zijn ontzettend sterk als het gaat om de normale taak waar ze voor ontworpen zijn. Een incident zoals met deze traumahelikopter is meer dan genoeg om de helikopter direct uit de dienst te halen.

Bij ons is onlangs een traumahelikopter (met zwaardere rotorbladen (Augusta Westland 139) uit de dienst gehaald omdat een bezoeker in de hangar aan een van de rotorbladen ging hangen.


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #208 Gepost op: 28 juni 2016, 14:12:15
Citaat van: oma link=msg=1432685 date=1467096360

Ja, rotorbladen zijn ontzettend sterk als het gaat om de normale taak waar ze voor ontworpen zijn. Een incident zoals met deze traumahelikopter is meer dan genoeg om de helikopter direct uit de dienst te halen.

Bij ons is onlangs een traumahelikopter (met zwaardere rotorbladen (Augusta Westland 139) uit de dienst gehaald omdat een bezoeker in de hangar aan een van de rotorbladen ging hangen.


Het zijn niet zozeer de rotorbladen die stuk gaan van een takje, het is meer de kracht die via de klap tegen de rotorbladen wordt uitgeoefend op de mast van de hoofdrotor.


Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #209 Gepost op: 28 juni 2016, 14:38:58
Citaat van: oma link=msg=1432685 date=1467096360
Ja, rotorbladen zijn ontzettend sterk als het gaat om de normale taak waar ze voor ontworpen zijn. Een incident zoals met deze traumahelikopter is meer dan genoeg om de helikopter direct uit de dienst te halen.

Bij ons is onlangs een traumahelikopter (met zwaardere rotorbladen (Augusta Westland 139) uit de dienst gehaald omdat een bezoeker in de hangar aan een van de rotorbladen ging hangen.

Mag toch aan nemen dat die persoon vervolgens een half uurtje op zijn kop ernaast is gehangen??

Wat bezielt een mens toch om met je tengels ergens aan te zitten als je op bezoek bent, en dan nog aan zaken waar je geen verstand van hebt......