Wissel traumahelikopter en standplaats

Auteur Topic: Wissel traumahelikopter en standplaats  (gelezen 161400 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Reactie #240 Gepost op: 23 januari 2018, 10:21:03
Ben benieuwd of dit nu een oefenheli word en daarna de rest word vervangen?

Heb destijds opgevangen dat zij grotere heli's wilden.. Maar dit is gewoon een nieuwe versie van de bestaande.

De TTR gaat meedraaien in de roulatie voor de operationele inzet. Die grotere heli's waren in het kader van het Waddeneilanden vervoer.
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #241 Gepost op: 25 januari 2018, 08:54:28
De 'To The Rotterdam' zal eerst in Rotterdam dienst doen.
Het blijft bij de H135 omdat deze kleiner zijn en beter overal kunnen landen
1:87 modelletjes:  


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #242 Gepost op: 28 januari 2018, 22:09:54
Ik vraag met af of de TTR een late vervanger is van de EMS, die er uit is gegaan wegens te weinig gebruik volgens de ANWB zelf, of dat deze gaat dienen als vervanger van een van de oudere heli's en dat er in de toekomst meer nieuwe gaan komen.

Weet iemand uberhaupt hoelang de ANWB van plan is een heli te gebruiken voor deze vervangen wordt?


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #243 Gepost op: 3 februari 2018, 13:32:21

Ik vraag met af of de TTR een late vervanger is van de EMS, die er uit is gegaan wegens te weinig gebruik volgens de ANWB zelf, of dat deze gaat dienen als vervanger van een van de oudere heli's en dat er in de toekomst meer nieuwe gaan komen.

Weet iemand uberhaupt hoelang de ANWB van plan is een heli te gebruiken voor deze vervangen wordt?


Daar is geen tijd voor. Wat we zien is een toename van het aantal oproepen en daarmee het aantal starts- en landingen. Dit natuurlijk gekoppeld aan het aantal vlieguren. De kist moet iedere 100 vlieguren worden geïnspecteerd. Dat betekent dat technici vanuit Duitsland naar Nederland toekomen voor dit werk. De inspecties volgen elkaar steeds sneller op.

Verder wordt de kist technisch voortdurend ontwikkeld. Dus op enig moment zijn bepaalde onderdelen niet meer heel makkelijk te krijgen. Momenteel hebben de kisten een redelijk analoge cockpit. De nieuwe kist heeft een zogenaamde 'glass cockpit'. Verder worden de motoren steeds beter qua endurance, waardoor je range of oprations groter wordt.

Het is eigenlijk gewoon een ordinair 'verdienmodel' van de fabrikant. Bij hun moet de kachel ook branden.


axel.van.osch

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #244 Gepost op: 3 februari 2018, 16:34:18
Daar is geen tijd voor. Wat we zien is een toename van het aantal oproepen en daarmee het aantal starts- en landingen. Dit natuurlijk gekoppeld aan het aantal vlieguren. De kist moet iedere 100 vlieguren worden geïnspecteerd. Dat betekent dat technici vanuit Duitsland naar Nederland toekomen voor dit werk. De inspecties volgen elkaar steeds sneller op.

Vanwaar de toename in het aantal vluchten, als we in Nederland steeds minder trauma zien?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #245 Gepost op: 3 februari 2018, 17:51:03
De kist moet iedere 100 vlieguren worden geïnspecteerd. Dat betekent dat technici vanuit Duitsland naar Nederland toekomen voor dit werk. De inspecties volgen elkaar steeds sneller op.

https://twitter.com/Rotarywings1/status/959816332693987328


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #246 Gepost op: 3 februari 2018, 17:51:26
De H135 is stiller, veiliger en kan véél

VIDEO

Met een gloednieuwe traumahelikopter heeft het traumacentrum in het Rotterdamse Erasmus Medisch Centrum een nieuw paradepaardje in huis. De H135 is stiller, veiliger, heeft meer medische instrumenten aan boord én kan alle weersomstandigheden aan.

BRON en lees verder: https://www.ad.nl/rotterdam/de-h135-is-stiller-veiliger-en-kan-veneacute-eneacute-l~a9b956f1/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #247 Gepost op: 3 februari 2018, 23:33:43
Daar is geen tijd voor. Wat we zien is een toename van het aantal oproepen en daarmee het aantal starts- en landingen. Dit natuurlijk gekoppeld aan het aantal vlieguren. De kist moet iedere 100 vlieguren worden geïnspecteerd. Dat betekent dat technici vanuit Duitsland naar Nederland toekomen voor dit werk. De inspecties volgen elkaar steeds sneller op.

Verder wordt de kist technisch voortdurend ontwikkeld. Dus op enig moment zijn bepaalde onderdelen niet meer heel makkelijk te krijgen. Momenteel hebben de kisten een redelijk analoge cockpit. De nieuwe kist heeft een zogenaamde 'glass cockpit'. Verder worden de motoren steeds beter qua endurance, waardoor je range of oprations groter wordt.

Het is eigenlijk gewoon een ordinair 'verdienmodel' van de fabrikant. Bij hun moet de kachel ook branden.

Dus het is gewoon een late vervanger van de EMS, maar ik meen ergens te hebben gelezen dat de leasecontracten van enkele heli's in 2020 aflopen. Kunnen we dan weer nieuwe verwachten?


DMC

  • HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Reactie #248 Gepost op: 4 februari 2018, 14:09:42
De H135 is stiller, veiliger en kan véél

VIDEO

Met een gloednieuwe traumahelikopter heeft het traumacentrum in het Rotterdamse Erasmus Medisch Centrum een nieuw paradepaardje in huis. De H135 is stiller, veiliger, heeft meer medische instrumenten aan boord én kan alle weersomstandigheden aan.

BRON en lees verder: https://www.ad.nl/rotterdam/de-h135-is-stiller-veiliger-en-kan-veneacute-eneacute-l~a9b956f1/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

6e Heli dus. TTR gaat in actieve dienst en Dubbele reserve op Lelystad. Dan daarna misschien vervanging van de oude modellen vanaf 2020?
Mvg, DMC


Likeliner

  • EHBO, 112-fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #249 Gepost op: 16 augustus 2018, 10:10:06
Laatste bericht is weer even geleden in deze topic, maar hierbij een overzicht van de huidige standplaatsen:
LL1: PH-TTR
LL2: PH-ULP
LL2: PH-ELP
LL4: PH-MMT