Goedendag allen,
Bij deze wil ik mij graag even voorstellen en mijn reden van aanmelding voor dit forum uitleggen.
Ik ben 33 jaar, gehuwd, vader van 2 kinderen en woonachtig in Friesland. Sinds 1998 werkzaam bij defensie en wel bij de verbindingsdienst.
Mijn huidige functie, sinds 2005, is bedienaar/chauffeur van een straalzendervoertuig met een mobiele antennemast van 25 meter op een aanhanger.
Na 15 jaar defensie en binnenslaper te zijn vind ik het zo langzaam wel tijd worden om wat dichter bij huis te gaan werken, vandaar dat ik mij aan het oriënteren ben op een baan buiten defensie.
Nu is wat mij al jaren één van de mooiste banen van Nederland lijkt die van weginspecteur bij Rijkswaterstaat. Enerzijds moet je zelfstandig kunnen zijn, anderzijds heb je met heel veel verschillende mensen en instanties te maken waar je mee moet kunnen samenwerken. Geen standaard 9 tot 5 baan, een grote bijdrage aan de veiligheid, soms stressvol en steeds afwisselend, wat dat betreft heeft het best veel raakvlakken met het werken bij defensie.
Nu ben ik mij al geruime tijd aan het verdiepen in hoe ik het best kans zou maken ooit weginspecteur te kunnen worden. Hetgeen waar ik echter steeds tegen aanloop is dat zodra je een CV opstuurt naar Rijkswaterstaat je een mail terugkrijgt waarin staat dat er op dit moment geen vacatures zijn en je "werkenvoornederland" in de gaten moet houden. Dat doe ik dan ook steeds, alleen heb ik daar nog nooit een vacature hiervoor voorbij zien komen. Verdere informatie over de mogelijkheid om een dag mee te kunnen lopen, opleidingseisen en dat soort zaken is bijna nergens te vinden.
Veel mensen om mij heen zeggen dat je, wil je bij Rijkswaterstaat terecht komen je een kruiwagen moet hebben, ik ben zo langzamerhand bang dat zij inderdaad gelijk hebben.
Naar mijn mening heb ik de juiste instelling, de juiste rijbewijzen, algemene kennis en "geestelijke bagage" om in aanmerking te komen, ik weet alleen nog niet de juiste ingang te vinden.
Ik hoop ten zeerste dat hier iemand is die mij verder op weg kan helpen.
Alvast bedankt,
Niels Witteveen