Beste collega's
Afgelopen donderdag werd ik naar een ongeval gestuurd op een provinciale weg. Het ging hier om een ongeval auto/auto.Aangekomen bij het ongeval was het een gigantische puinhoop ( afgeknapte voor wielen zijkante uit de auto e.d het leek wel een formule 1 crash). Wonder wel was er maar 1 licht gewonde, en er waren drie kinderen bij betrokken die gelukkig niets mankeerden( duidelijk hadden ze allemaal de gordel omgehad). Echter deze kinderen , broertje zusje en een vriendinnetje waren heel erg geschrokken.
De moeder die licht gewond was hadden we bij ons in de auto en mijn pleeg ging uit voorzorg toch even een waaknaald prikken. De kinderen had ik nu even op de treeplank gezet om even bij te komen van deze traumatische gebeurtenis.
Nu komt het:
van het vriendinnetje is nu ook een tante ter plaatse gekomen, die pakt haar GSM en draait het huisnummer van het meisje, drukt het meisje de gsm in de handen en zegt "vertel je moeder maar dat je een ongeluk hebt gehad"
. Het meisje krijgt de moeder vrijwel meteen aan de telefoon , barst hevig in tranen uit en kan bijna niets meer vertellen.
Ik ben op dat moment erg boos geworden op de tante en heb haar gevraagd of dit nu nodig is!!!!
Kind is nu weer helemaal over de toeren , goed gedaan mevrouw, was mijn reactie op dat moment.
Nu is mijn vraag: zijn er collega's die ook dit soort dingen bij de hand hebben gehad?
Hoe hebben jullie dit op gelost?
ik heb het er met mijn pleeg ook over gehad en die vond dat ik gelijk had om de tante flink terecht te wijzen.
collega's ik hoop van julie te horen groetjes Wicher