gsm's bij ongeval

Auteur Topic: gsm's bij ongeval  (gelezen 6616 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

miv

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2005, 22:21:52
Laat ik zeggen hoe ik er over denk,
waar ook mijn mening over de soorten ramptoerisen duidelijk word met een beetje nadenken (ja nog zo laat op de avond)

""zoveel mensen willen ambulance chauffeur worden, is dit omdat ze graag het werk, besturen en medisch assisteren, of omdat ze zo graag mensen kunnen zeggen dat ze op ambus scheuren, dus dat ze het alleen willen om te scheuren, ik durf te zeggen dat 75% van de mensen die ambu chau willen worden, dit zijn, en die niet denken over, bv, ernstige traumas, zoals ongevallen met dodelijke afloop, reanimaties met dodelijke afloop en dergelijke, die alleen maar gefocust zijn op de ambu. zo heb je zo heb je ook mensen die puur ramptoerist zijn voor de sensatie, yes er is een ongeval, en mensen die puur voor de ambu gaan, zoals velen, die bv, een site hebben met fotos, filmpjes met alleen ambus, zonder slachtoffers. Toch moeten hun wel beseffen dat de omstanders het verschil niet weten, tussen geobsedeerd door het ongeval of alleen de ambu, ze moeten een grens kunnen trekken van, tot zover kan ik en verder niet

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2005, 22:34:13
Mijn vraag is dan aan jullie, wat verstaan jullie onder ramptoeristen? Zijn dat mensen die naar een ongeval blijven kijken uit nieuwsgierigheid? Of Mensen die zo dichtbij willen komen om te kijken? Of mensen die naar een ongeval gaan om foto's te maken, niet voor hun werk maar voor verzameling of hobby?
wat zijn bij ons ramptoeristen?
Voor mij zijn dat mensen die ter sensatie bij een ongeval of brand staan,en die mensen zijn er nog steeds helaas.
Ik heb persoonlijk niets tegen fotgrafen die een incident vast leggen op foto,als ze maar respect hebben voor slachtoffers en niet voor de voeten lopen van hulpverleners.

Wij geven nog wel eens een fotograaf de kans zijn foto,s te nemen als het belangrijkste werk gedaan is en de slachtoffers wegzijn.Meestal is er wel een moment dat het even kan,  ;)

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2005, 09:30:42
Mijn vraag is dan aan jullie, wat verstaan jullie onder ramptoeristen? Zijn dat mensen die naar een ongeval blijven kijken uit nieuwsgierigheid? Of Mensen die zo dichtbij willen komen om te kijken? Of mensen die naar een ongeval gaan om foto's te maken, niet voor hun werk maar voor verzameling of hobby?

Wat zijn ramptoeristen?

Iemand die naar een mooie uitslaande brand in een leegstaand kantoor gaat staan kijken en daarbij niemand in de weg staat is absoluut geen ramptoerist. Ik vind dat vlammenspel ook zeer mooi.

Iemand die op het strand aan een hulpverlener vraagt die op het strand aan het reanimeren is op een drenkeling: "Kunt U even opzij gaan want dan kan mijn zoontje ook even kijken." Dat is een ramptoerist.
Iemand die bij overstromingen in Limburg over ondergelopen dijken gaat rijden en een wegafzettingen verplaatst, zodat hij de "mooiste plekken" kan zien en daarbij een convooi hulpverleners hindert. Dat is een ramptoerist.

Als de pers foto's wil hebben, of de diverse brandweerfotograven, dan worden zij begeleid naar het ongeval en krijgen zij info. Recentelijk zelfs foto's van de ambulance aan een fotograaf gegeven met slachtoffer, zodat de brandweerfotograaf inzicht kreeg in de casus, waarbij deze verwerkt kan gaan worden in een opleidingscasus. Dus bepaalde foto's hebben zelfs meerwaarde en kunnen gebruikt worden in het opleidingstraject.

Maar wat is er nou leuk aan een foto van een stoffelijk overschot na een treinongeval, een mechanische beknelling, drenkeling, schietpartij, etc. etc.

Oke ieder z'n ding, dus ook foto's verzamelen van ongelukken. Maar doe dat verstandig. Als je dat als hobby wilt doen, doe dat dan in overleg met politie, brandweer en ambulance. Laat je in elk geval scholen in, wat wel en niet mag, volgens de Wet. Zodat er een wederzijds werkbare situatie gecreeërd kan worden en je als fotograaf andere hulpverleners niet in de weg staat.
Elke hulpverlening start met communicatie.

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2005, 14:39:18
Dank jullie wel, vinden jullie iemand die naar een station gaat waar zelfmoord gepleegd is en foto's maakt van voertuigen, maar absoluut niet foto's maakt van het stoffelijk overschot, maar een foto van het totaalbeeld, een ramptoerist?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2005, 17:05:52
Dank jullie wel, vinden jullie iemand die naar een station gaat waar zelfmoord gepleegd is en foto's maakt van voertuigen, maar absoluut niet foto's maakt van het stoffelijk overschot, maar een foto van het totaalbeeld, een ramptoerist?
nee  ;)

brandweerman83

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 28 juni 2005, 19:57:30
nee dat valt er niet echt onder die gasen weten vaak wel wat ze wel en niet kunnen fotograferen en waar ze niet in de wegstaan

je ziet ook vaak dat de verslaggeves van bv mediatv vaak dichter bij mogen komen omdat ze bij ons in de regio weten dat die jongens niet in de weg lopen en nette anonieme foto,s maken

vind het zelf vaak ook wel fijn om via foto's na te kunnen zien hoe de inzte er uitzag ziets heb je niet echt in gaten als je druk bezig bent

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 29 juni 2005, 16:17:44
Om een voorbeeld te geven, kijk op de site van brandweer Heemstede. Daar hebben we met z'n alle een vrouw onder een vrachtwagen vandaan gehaald. Nette foto's waar de hulpverlening goed in beeld komt.
http://www.brandweerheemstede.nl/berichten/2005/bericht179.html
Elke hulpverlening start met communicatie.

miv

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 29 juni 2005, 16:21:38
op zich wel netjes, maar onthoud wel 1 ding, wanneer deze mevrouw deze foto's een keer komt ze zien, ziet ze hoe erg het was, en hoe ze er weer aan herinnert word, sommigen kunnen hier niet tegen, soms kan het positief helpen voor het verwerken,... blijf wel aan het slachtoffer denken, voor diegene is het een hel, en dan gaan anderen lekekr fotos maken van de HULpverlening, doordat die vrouw door ambus, brandweer, mmt word geholpen.

R.J. Dolislager

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 30 juni 2005, 18:57:44
lekkere tante

Gast48368

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 30 juni 2005, 19:12:44