gsm's bij ongeval

Auteur Topic: gsm's bij ongeval  (gelezen 6627 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #20 Gepost op: 30 juni 2005, 20:28:06
op zich wel netjes, maar onthoud wel 1 ding, wanneer deze mevrouw deze foto's een keer komt ze zien, ziet ze hoe erg het was, en hoe ze er weer aan herinnert word, sommigen kunnen hier niet tegen, soms kan het positief helpen voor het verwerken,... blijf wel aan het slachtoffer denken, voor diegene is het een hel, en dan gaan anderen lekekr fotos maken van de HULpverlening, doordat die vrouw door ambus, brandweer, mmt word geholpen.

Ik denk dat deze foto's veel eerder een positieve dan negatieve invloed zal hebben.

Het zijn goede illustratieve foto's die zeker goed bruikbaar zijn als lesmateriaal.

Ik heb o.a. gelet of het slachtoffer nergens in beeld kwam. Ik heb geen stukje slachtoffer kunnen ontdekken en dat verdiend ook nog eens een compliment

R.J. Dolislager

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 30 juni 2005, 20:40:13

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #22 Gepost op: 1 juli 2005, 07:50:37
op zich wel netjes, maar onthoud wel 1 ding, wanneer deze mevrouw deze foto's een keer komt ze zien, ziet ze hoe erg het was, en hoe ze er weer aan herinnert word, sommigen kunnen hier niet tegen, soms kan het positief helpen voor het verwerken,... blijf wel aan het slachtoffer denken, voor diegene is het een hel, en dan gaan anderen lekekr fotos maken van de HULpverlening, doordat die vrouw door ambus, brandweer, mmt word geholpen.
lekkere tante
tip: lees het bericht ;)
En dan snap ik er nog steeds niks van....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #23 Gepost op: 1 juli 2005, 17:43:46
Ik denk dat deze foto's veel eerder een positieve dan negatieve invloed zal hebben.

Het zijn goede illustratieve foto's die zeker goed bruikbaar zijn als lesmateriaal.

Ik heb o.a. gelet of het slachtoffer nergens in beeld kwam. Ik heb geen stukje slachtoffer kunnen ontdekken en dat verdiend ook nog eens een compliment

Ik heb ondertussen contact gehad met de des betreffende fotograaf en heb alle door hem en anderen gemaakte foto´s hiervan in bezit gekregen. Deze wordt als casus besproken op zowel het medische als brandweer technische vlak en gaat mogelijk gebruikt worden als opleidingscasus.

Primair is dus wel belangrijk voor de fotograven in spé, dat zij kennis hebben van hulpverlening. Hierdoor is het voor een ieder de hulpverlening inzichtelijk te maken. Want iedereen kan een foto maken van een landende life-line, maar waar gaat dit dan om?
Medische gezien blijven de handeling hetzelfde, alleen de omgeving maakt het anders, maar brandweer technisch zijn de hulpverleningen verschillend en vergt improvisatie van de bemensing van de brandweer voertuigen. Als je dat vast kan leggen op een digitale plaat, ben je als fotograaf goed bezig.

Daarbij de hulpverleners niet in de weg lopen en uiteraard letten op de privicy van personen.

Ook hier wilde een goedbedoelde kennis van het slachtoffer even naar huis bellen. Dit is op aan raden van politie niet gebeurt, omdat de mevrouw werd geconfronteerd met de vraag: "Wat wilt U gaan zeggen?" Misschien bedoelen ze het goed, maar is men eigenlijk te onbekend met alle facetten van de hulpverlening en alle gevolgen hiervan.
Elke hulpverlening start met communicatie.

ambusjoerd

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 1 juli 2005, 19:20:27
Zijn wij als hulpverleners niet allemaal een beetje ramptoerist? Je moet toch eigenlijk wel een gezonde tik van de molen hebben gekregen om de narigheid altijd maar op te zoeken? Om met je kont in de stromende regen uren bezig te zijn iemand behoorlijk uit een wrak te krijgen, om een verhanging zijn (al uren afwezige) hartritme te controleren, om iemand die al dagen zit vastgegroeid aan zijn bank door zijn incontinentie los te weken en te vervoeren terwijl zijn uitwerpselen over je schoenen lopen, om alle agressieve uitlatingen van de zoveelste zatlap aan te horen, om die depressieve man voor de 4de keer die maand in je wagen te krijgen met een TS, dat zoveelste  hartinfarct die je hele wagen onder spuugt..........tsja waar doe je het voor?

Uiteindelijk doe je het voor die ene spoed PTCA die je een hartinfarct bespaard, voor dat ene aneurysma waarmee je wél op tijd in het ziekenhuis bent, voor dat kindje waarbij die reanimatie wel op tijd kwam, voor de oude dame die je 1 euro in je handen duwt omdat ze je zo dankbaar is....en ja dan klopt je hart éven iets sneller als je A1 naar een ongeval moet waar de heli ook voor vliegt....lekker klussen.... ben ik dan ook een ramptoerist of toch gewoon een gemotiveerde ambupleeg? ::)

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 1 juli 2005, 20:02:11
Kun je zeggen dat je geen gemotiveerde ambupleeg bent als je ook niet een beejte ramptoerist bent.  ???
Hetzelfde geldt voor de brandweerman/vrouw natuurlijk. :D

Of zeg ik dan teveel?   :-X

ambusjoerd

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 1 juli 2005, 21:40:18
;D ;D ;D
Vanzelfsprekend is mijn betoog van toepassing op alle acute hulpverleners...

Waarom loopt een agent anders zoveel risico's als je nagaat dat hij full time maar een schamele 1600 euro krijgt??? En ik meen dat dit voor de brandweer ook op gaat??!!

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #27 Gepost op: 2 juli 2005, 01:52:45
;D ;D ;D
Vanzelfsprekend is mijn betoog van toepassing op alle acute hulpverleners...

Waarom loopt een agent anders zoveel risico's als je nagaat dat hij full time maar een schamele 1600 euro krijgt??? En ik meen dat dit voor de brandweer ook op gaat??!!

Beroeps deformatie, maar het houdt mij heel scherp. En eerlijkheidshalve, moet ik toegeven dat soms het hemelse gevoel mezelf overschijnt.

Onder het profiel van Henk staat de tekst: Je leeft pas echt als je iemand helpt. (ladder 49) En dat helpen kan soms heel simpel zijn
Elke hulpverlening start met communicatie.

ambusjoerd

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 2 juli 2005, 15:36:25
Mooi gesproken.... :'(

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 2 juli 2005, 15:47:00
Ik heb ondertussen contact gehad met de des betreffende fotograaf en heb alle door hem en anderen gemaakte foto´s hiervan in bezit gekregen. Deze wordt als casus besproken op zowel het medische als brandweer technische vlak en gaat mogelijk gebruikt worden als opleidingscasus.

Primair is dus wel belangrijk voor de fotograven in spé, dat zij kennis hebben van hulpverlening. Hierdoor is het voor een ieder de hulpverlening inzichtelijk te maken. Want iedereen kan een foto maken van een landende life-line, maar waar gaat dit dan om?
Medische gezien blijven de handeling hetzelfde, alleen de omgeving maakt het anders, maar brandweer technisch zijn de hulpverleningen verschillend en vergt improvisatie van de bemensing van de brandweer voertuigen. Als je dat vast kan leggen op een digitale plaat, ben je als fotograaf goed bezig.

Daarbij de hulpverleners niet in de weg lopen en uiteraard letten op de privicy van personen.

Ook hier wilde een goedbedoelde kennis van het slachtoffer even naar huis bellen. Dit is op aan raden van politie niet gebeurt, omdat de mevrouw werd geconfronteerd met de vraag: "Wat wilt U gaan zeggen?" Misschien bedoelen ze het goed, maar is men eigenlijk te onbekend met alle facetten van de hulpverlening en alle gevolgen hiervan.
Ik heb de fotoreportage ook bekeken,en ik vindt dat er hier op een zeer discrete manier een zeer mooi stukje hulpverlening in beeld is gebracht.
De foto,s van de manier van stabiliseren zijn pas gemaakt nadat het slachtoffer weg was.

Wat dat betreft is deze fotograaf er zeer goed in geslaagt om waardevol beeldmateriaal te maken van een hulpverlening met een vrachtwagen,mijn complimenten aan de fotograaf.Maar ook aan alle hulpverleners die daar een zeer mooi stukje samenwerking hebben neergezet