GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014  (gelezen 200053 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
zo heftig om te mee te maken. hoop geen persoonlijke ongelukken??.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Tijs van Mourik‏@tijsvm
Het door brand beschadigde voertuig rijdt nog steeds. Met "trotste" bemanning. Hoenderloo Veluwe.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Martin63

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
aan de buitenkant ziet het voertuig er nog redelijk uit, op de weggebrande lak na dan, wat er verder aan defect is, is vanop de foto niet te zien, maar als je er nog mee kunt rijden, waarom dan niet, scheelt weer een voertuig.
Als de bemensing maar ongedeerd is, dat is het belangrijkste


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Citaat van: Martin63 link=msg=1260763 date=1398015527
aan de buitenkant ziet het voertuig er nog redelijk uit, op de weggebrande lak na dan, wat er verder aan defect is, is vanop de foto niet te zien, maar als je er nog mee kunt rijden, waarom dan niet, scheelt weer een voertuig.
Als de bemensing maar ongedeerd is, dat is het belangrijkste

Ik zou het niet toegestaan hebben. Je mist een raam en misschien ook nog wel verborgen gebreken.
Als een voertuig in brand gestaan heeft of aangetast is dan neem je hem uit dienst. Er zijn zat andere blusvoertuigen in Nederland.

Daarbij komt ook nog dat Brandweer Nederland dit niet zou moeten willen. De foto staat op internet en gaat straks heel de wereld over met misschien wel een negatieve opmerking van "Kijk eens waar ze in Nederland mee moeten blussen", geen goede reclame. Hoe goed bedoeld en trots je dan ook bent.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Citaat van: skippy02 link=msg=1260768 date=1398015960
Ik zou het niet toegestaan hebben. Je mist een raam en misschien ook nog wel verborgen gebreken.
Als een voertuig in brand gestaan heeft of aangetast is dan neem je hem uit dienst. Er zijn zat andere blusvoertuigen in Nederland.

Daarbij komt ook nog dat Brandweer Nederland dit niet zou moeten willen. De foto staat op internet en gaat straks heel de wereld over met misschien wel een negatieve opmerking van "Kijk eens waar ze in Nederland mee moeten blussen", geen goede reclame. Hoe goed bedoeld en trots je dan ook bent.

Ik denk dat brandweer Nederland zich geen zorgen hoeft te maken over negatieve reclame. Ik denk dat men er eerder van onder de indruk is. Als een brandweerwagen, na te zijn aangetast door de brand, nog goed functioneert als blusvoorziening, geeft het alleen maar aan dat de voertuigen juist sterk zijn.

Natuurlijk zou men er niet naar een nieuwe uitruk mee moeten gaan, ivm veiligheid van inzittend personeel.. maar sproeien met water, daar is deze combinatie nog perfect genoeg voor.


112ermelo

  • persfotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
  • beheerder jansenfotografie
    • facebook pagina
even een opmerking op je antwoord.
hij mist geen raam die is open gezet als je goed kijkt
beheerder jansenfotografie


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
p2kflex
19:49:43 20-04-14GROUP-1Graag opkomen ivm aflos, bev. telf. contact RAC
0901720BRW Gelderland-Midden (Huissen) (Blusploeg 1)
0901722BRW Gelderland-Midden (Huissen) (Blusploeg 2)
0901727BRW Gelderland-Midden (Huissen) (Postcommandant)


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Maar welk beeld is dan 'erger' de verbrande wagen of bosbrandweerwagens die hun bemanning niet optimaal beschermen? Enigzins overdreven stelling.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Citaat van: skippy02 link=msg=1260768 date=1398015960
Ik zou het niet toegestaan hebben. Je mist een raam en misschien ook nog wel verborgen gebreken.
Als een voertuig in brand gestaan heeft of aangetast is dan neem je hem uit dienst. Er zijn zat andere blusvoertuigen in Nederland.

Daarbij komt ook nog dat Brandweer Nederland dit niet zou moeten willen. De foto staat op internet en gaat straks heel de wereld over met misschien wel een negatieve opmerking van "Kijk eens waar ze in Nederland mee moeten blussen", geen goede reclame. Hoe goed bedoeld en trots je dan ook bent.
Ook hier geldt, we hebben niet alle info, dus kunnen we dit niet beoordelen. Wellicht staat het raam alleen nog open.... wellicht is het voertuig al goed nagekeken en voor nu nog bruikbaar.... ik weet het niet en ga er ook niet over oordelen. Ik heb in ieder geval diepe respect en dank voor de mensen die hard gewerkt hebben aan de blussing.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw