GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014  (gelezen 200048 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: skippy02 link=msg=1260768 date=1398015960
Ik zou het niet toegestaan hebben. Je mist een raam en misschien ook nog wel verborgen gebreken.
Als een voertuig in brand gestaan heeft of aangetast is dan neem je hem uit dienst. Er zijn zat andere blusvoertuigen in Nederland.

Daarbij komt ook nog dat Brandweer Nederland dit niet zou moeten willen. De foto staat op internet en gaat straks heel de wereld over met misschien wel een negatieve opmerking van "Kijk eens waar ze in Nederland mee moeten blussen", geen goede reclame. Hoe goed bedoeld en trots je dan ook bent.
Soms zijn er geen andere keuzes, en als een voertuig na inspectie toch door kan wat is het probleem? Dat hij buiten dienst gaat na deze inzet staat als een paal boven water.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: skippy02 link=msg=1260768 date=1398015960
Daarbij komt ook nog dat Brandweer Nederland dit niet zou moeten willen. De foto staat op internet en gaat straks heel de wereld over met misschien wel een negatieve opmerking van "Kijk eens waar ze in Nederland mee moeten blussen", geen goede reclame. Hoe goed bedoeld en trots je dan ook bent.

Eh reclame? Het is geen commercieel bedrijf hoor, je kunt ook overdrijven. Als je hem terug kunt rijden naar de kazerne dan wordt hij vanaf daar wel buiten dienst gezet. Mocht je bang zijn dat een brandweerwagen onderweg explodeert dan kijk je waarschijnlijk teveel films ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
crisisGM ‏@crisisGM 6 min
#Natuurbrand #Veluwe bij #Hoenderloo lijkt onder controle. Ploegen blijven wel de nacht actief voor controle en nablussen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Citaat van: Vider link=msg=1260774 date=1398016297
Ook hier geldt, we hebben niet alle info, dus kunnen we dit niet beoordelen. Wellicht staat het raam alleen nog open.... wellicht is het voertuig al goed nagekeken en voor nu nog bruikbaar.... ik weet het niet en ga er ook niet over oordelen. Ik heb in ieder geval diepe respect en dank voor de mensen die hard gewerkt hebben aan de blussing.

Ok, jullie hebben gelijk. Misschien te snel geoordeeld op verkeerde feiten.  98uiye

En wat dat respect en dank betreft, volledig mee eens. Wat Pasen voor velen een paar fijne dagen inhoudt hebben deze mensen van de brandweer een heel andere besteding gekregen van hun dagen. Diep respect dus.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Citaat van: bart007 link=msg=1260762 date=1398015523
Tijs van Mourik‏@tijsvm
Het door brand beschadigde voertuig rijdt nog steeds. Met "trotste" bemanning. Hoenderloo Veluwe.

Dit noem ik een "badge of honor".
En die plaat mag een ereplaats krijgen in het napraathok.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Peter71 link=msg=1260718 date=1398012360
Wat moeten ze gaan doen dan?

De burgemeesters van Apeldoorn en Ede hebben zich in Hoenderloo laten informeren, ik ben toch niet in Hoenderloo geweest.
Als je goede bent geinformeerd weet je als burgemeester vervolgens wat je te doen staat.
Althans zo vergaat het mij altijd als ik mij heb laten informeren.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Hoeveel voertuigen zijn er nu met brandschade?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: skippy02 link=msg=1260768 date=1398015960
Ik zou het niet toegestaan hebben. Je mist een raam en misschien ook nog wel verborgen gebreken.
Als een voertuig in brand gestaan heeft of aangetast is dan neem je hem uit dienst. Er zijn zat andere blusvoertuigen in Nederland.

Daarbij komt ook nog dat Brandweer Nederland dit niet zou moeten willen. De foto staat op internet en gaat straks heel de wereld over met misschien wel een negatieve opmerking van "Kijk eens waar ze in Nederland mee moeten blussen", geen goede reclame. Hoe goed bedoeld en trots je dan ook bent.

Het voertuig mist helemaal geen raam, ze zijn gewoon naar beneden gedraaid, en op dit moment telt gewoon de bluskracht die de rest van Nederland niet kan leveren.

De negatieve reclame valt denk ik wel mee, je lijkt wel zo'n manager die liever de schone schijn ophoudt als dat de brand geblust wordt
Na deze brand zal dit voertuig waarschijnlijk buiten dienst gaan maar nu is de slagkracht van dit voertuig waarschijnlijk zeer gewenst


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
p2kflex
19:58:20 20-04-14GROUP-1Gaarne opkomen kazerne voor aflos natuurbrand, bevelvoerder tel. contact RAC.
0902700BRW Gelderland-Midden (Wageningen) (Blusploeg 1)
0902712BRW Gelderland-Midden (Wageningen) (Materieelploeg)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Citaat van: Hunter link=msg=1260777 date=1398016401
Eh reclame? Het is geen commercieel bedrijf hoor, je kunt ook overdrijven. Als je hem terug kunt rijden naar de kazerne dan wordt hij vanaf daar wel buiten dienst gezet. Mocht je bang zijn dat een brandweerwagen onderweg explodeert dan kijk je waarschijnlijk teveel films ;)

Wie overdrijft er nu hier? Je snapt best wat ik met reclame bedoelde.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.