GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014  (gelezen 200039 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
crisisGM ‏@crisisGM 1 min
Aanvulling op vorig bericht. Voor persvragen over het operationele optreden van de hulpdiensten bel 088-3556110, perspiket Gelderland-Midden


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
crisisGM ‏@crisisGM 3 min
In verband met afschaling naar GRIP 1 gaat eventuele communicatie over de natuurbrand vanaf dit moment via @brandweerGM. Twexit^AS


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Breathe link=msg=1260844 date=1398021332
Mmm sarcasme mode aan?

Ik helaas de afgelopen jaren rapido een verslag moeten schrijven van een inzet, liefst binnen een paar dagen op het buro van de OVD, ik zit nu nog te wachten op de eindevaluatie........
Toen ik in opleiding zat kreeg ik al te horen dat van elk rapport eigenlijk alleen maar de samenvatting wordt gelezen.

Maarrrrrr mss gaat het nu anders  8)

Ik heb juist de indruk dat hier wordt bedoeld dat er lering wordt getrokken uit deze brand.

Een goede samenvatting is inderdaad belangrijk, maar niet minder belangrijk zijn de conclusies en de aanbevelingen in een rapport.
Dat zijn de drie hoofdstukken die worden gelezen. Aan de hand van conclusies en aanbevelingen kun je een goede (eerste) eindevaluatie doen.

Meestal zijn rapporten veel te uitgebreid, de meeste zaken kun je beter verwerken in de bijlagen, dat houdt de boel overzichtelijk en makkelijker leesbaar. De huidige mogelijkheden met 'de verwerking van fotomateriaal kunnen het rapport aanmerkelijk aantrekkelijker en duidelijker maken.


guest12562

  • Gast
Ja dat klopt, maar ik vraag me echt af of er wat mee wordt gedaan en of het überhaupt wordt gelezen. Heb ook OVD's gehad die van te voren al aangaven geen rapport te schrijven omdat het toch niet wordt gelezen ;)


Gilles

  • Veiligheidskundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Citaat van: GLZ link=msg=1260819 date=1398019440
We hebben containers met rampterreinverlichting, maar een heel bos verlichten gaat niet lukken. Dat hoeft ook niet, want vuur geeft licht in het donker...
Je zult toch wel moeten zorgen voor extra licht op de werkplek. Heidevelden hebben de vervelende bijkomstigheid dat er onder de heide kuilen kunnen zitten. Variërend van een konijnenhol tot soms wel 2 meter diep. Daar wil je echt niet intrappen omdat er alleen wat licht van het vuur is.

Maar 527 hectare uitlichten zal niet nodig zijn ;)
Het is niet de vraag of iets kan gebeuren, het is de vraag wanneer...


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Gilles link=msg=1260869 date=1398026694
Variërend van een konijnenhol tot soms wel 2 meter diep.

Goeie genade, die konijnen wil ik in het donker inderdaad niet tegen komen  :D

Citaat van: Breathe link=msg=1260868 date=1398026637
Ja dat klopt, maar ik vraag me echt af of er wat mee wordt gedaan en of het überhaupt wordt gelezen. Heb ook OVD's gehad die van te voren al aangaven geen rapport te schrijven omdat het toch niet wordt gelezen ;)

Tsja, als men er intern niets mee doet dan is het hier op het forum meer dan welkom denk ik  O0


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Breathe link=msg=1260868 date=1398026637
Ja dat klopt, maar ik vraag me echt af of er wat mee wordt gedaan en of het überhaupt wordt gelezen. Heb ook OVD's gehad die van te voren al aangaven geen rapport te schrijven omdat het toch niet wordt gelezen ;)

Toch is het belangrijk om een goed, dus beknopt edoch volledig rapport te produceren en dat ook te blijven doen.
Dat ze het niet doen omdat het toch niet wordt gelezen kan zijn, het kan ook zijn dat ze misschien vinden dat ze niet zo goed zijn in het schrijven van rapporten. Dat laatste geeft niets je kunt het altijd leren.
Ik heb zelf heel veel rapporten (o.a. mbt een ander soort hulpverlening) moeten lezen. En er zijn mensen die het in de praktijk heel goed doen maar op papier minder en er zijn mensen die uitstekende rapporten schrijven en er in de praktijk helemaal niets van terecht brengen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Van de bekende 1 aprils brand is wel geleerd in ieder geval. Ook hier zijn leerpunten. Maar ik gok dat een betere brandweerinzet weinig had  kunnen doen. De harde wind en het moerasgebied zorgde ervoor dat het buitengewoon lastig werd.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Citaat van: Gilles link=msg=1260869 date=1398026694
Je zult toch wel moeten zorgen voor extra licht op de werkplek. Heidevelden hebben de vervelende bijkomstigheid dat er onder de heide kuilen kunnen zitten. Variërend van een konijnenhol tot soms wel 2 meter diep. Daar wil je echt niet intrappen omdat er alleen wat licht van het vuur is.

Maar 527 hectare uitlichten zal niet nodig zijn ;)

onder de heide.......????

Dan helpt verlichting ook niet veel........
1:87 modelletjes:  


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Licht verzorgen gaat niet lukken. Voor de nachtinzet hebben TS'sen vaak verstralers en werkverlichting. Vlammen kan je zien, en met de warmtebeeldcamera kan je andere vuurhaardjes zien. Het meeste is echter te doen met verstralers.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens