GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014  (gelezen 202226 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

rsc

• Forum gebruiker
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1261182 date=1398099211
Bij een natuurbrand op de Veluwe zal er weinig belasting van het C2000 systeem zijn van de eigen eenheden, aangezien beide regio's een informatie management en datacommunicatie systeem hebben wat niet via C2000 werkt maar door middel UMTS/GPRS of een andere verbindings techniek t.b.v. de aansturing van de eenheden ter velde via een laptop
Op pagina 195 en verder van het bronnenboek staat een uitleg van de gebruikte systemen van VGGM en VNOG.

http://www.brandweerkennisnet.nl/publish/pages/25274/bronnenboek_lvn_natuurbrandbestrijding_versie_definitief_januari_2014.pdf
Leuk systeem, maar LCMS heeft gisteren overdag in onze TS niet gewerkt. Pas gisteravond toen het donker werd, konden we LCMS binnen.

Fireball

• Senior gebruiker
p2kflex
19:39:50 21-04-14GROUP-1PRIO 2 Nablussen : Hoge Veluwe De Nationaal Park : Apeldoornseweg : 250 Hoenderloo 9881 7747
0804563BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoenderloo) (Bevelvoerder)
0804566BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoenderloo) (Blusploeg)
0804565BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoenderloo) (Kazernecode)
0804590BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoenderloo) (Lichtkrant)
0806210BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (Boswachters)
0805730BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (TBO piket)
0804431BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn) (Infocode klein Incident)

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Fireball link=msg=1261222 date=1398101996
p2kflex
19:39:50 21-04-14GROUP-1PRIO 2 Nablussen : Hoge Veluwe De Nationaal Park : Apeldoornseweg : 250 Hoenderloo 9881 7747
0804563BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoenderloo) (Bevelvoerder)
0804566BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoenderloo) (Blusploeg)
0804565BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoenderloo) (Kazernecode)
0804590BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoenderloo) (Lichtkrant)
0806210BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (Boswachters)
0805730BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (TBO piket)
0804431BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn) (Infocode klein Incident)

Hoelang gaat dat nablusproject door?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Zoals mijn vader zaliger zei tijdens Ali tegen Holyfield:

Slaan tot dat het stil is.

Savvie?

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: thetwin84 link=msg=1261226 date=1398102192

Totdat het niet meer nodig is.
Maar gezien de ondergrond zal het nog wel ff duren
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: thetwin84 link=msg=1261226 date=1398102192

Inderdaad, tot het niet meer nodig is. Zoiets kun je op voorhand natuurlijk met geen mogelijkheid bepalen. De brand kan uit lijken maar op bepaalde plekken onder de grond door smeulen en na verloop van tijd toch weer oplaaien. Verwacht dus dat ze nog wel een paar keer terug zullen gaan ;) Regen kan erg welkom zijn, maar zo te zien valt dat vooralsnog wat tegen...

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
Eindelijk wakker. Mijn lichaam voelt of ik door een tank ben mishandeld. Was leerzaam in Hoenderloo ondanks de noodzaak onze inzet. Zal morgen even een lijstje maken van de dienstbussen, personeel-materiaal voertuigen en haakarmvoertuigen met haakarmbakken uit MWB. Ben nu nog half verdooft.
Er was een tweede colonne met voertuigen uit MWB. Dit na overleg met HOVD en OVD uit MWB. De bosbrandcontainer uit Breda heeft nog geen roepnummer zal dan toch echt wel een 21-31** nummer worden. Nu gebruiken we BBRBR als code en hij is nog niet in gebruik officieel.
Heb veel voertuigen gezien. Die ik nu niet op lijsten zie. We waren trouwens blij met de rupsvoertuigen van defensie. Doordat veel van het defensie personeel pasen aan het vieren was duurde het lang voor dat deze voertuigen er waren. Heb personeel van die voertuigen gesproken.

pascal

• Forum gebruiker
Ik was vanmiddag even ter plaatse en heb dus een paar rookpluimpjes gevonden in een gebied waar het eigenlijk geen tot weinig kwaad kon echter werden die rookpluimpjes rookpluimen dus heb toch besloten de brandweer te alarmeren.
Wat beide fotografen betrefd wat een domme plek om foto's te maken recht voor de vuurlinie als de wind was gedraaid had dit best wel eens een ander staartje kunnen krijgen.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: pascal link=msg=1261249 date=1398104559
Ik was vanmiddag even ter plaatse en heb dus een paar rookpluimpjes gevonden in een gebied waar het eigenlijk geen tot weinig kwaad kon echter werden die rookpluimpjes rookpluimen dus heb toch besloten de brandweer te alarmeren.
Wat beide fotografen betrefd wat een domme plek om foto's te maken recht voor de vuurlinie als de wind was gedraaid had dit best wel eens een ander staartje kunnen krijgen.

Je was zelf "ter plaatse", maar anderen zijn "dom"? Beetje hypocriet. De mooiste foto's uit oorlogsgebieden zijn soms gemaakt met gevaar voor eigen leven. Of dat verstandig is, is een discussie apart. Om ze nu echter van achter je toetsenbord voor dom uit te maken vind ik ongepast.

pascal

• Forum gebruiker
Nou hier is duidelijk niks hypocriet aan want ik heb dezelfde soort foto's maar dan van een hele andere plek veel verder van de brand af.