GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014  (gelezen 202224 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: pascal link=msg=1261253 date=1398105051
Nou hier is duidelijk niks hypocriet aan want ik heb dezelfde soort foto's maar dan van een hele andere plek veel verder van de brand af.
Dezelfde soort is dus niet precies dezelfde...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Hunter link=msg=1261239 date=1398103184
Inderdaad, tot het niet meer nodig is. Zoiets kun je op voorhand natuurlijk met geen mogelijkheid bepalen. De brand kan uit lijken maar op bepaalde plekken onder de grond door smeulen en na verloop van tijd toch weer oplaaien. Verwacht dus dat ze nog wel een paar keer terug zullen gaan ;) Regen kan erg welkom zijn, maar zo te zien valt dat vooralsnog wat tegen...

Word daar nog gevraagd voor een inzet van de politiehelikopter om een keer rond te vliegen met warmtebeelden?
Om zo te controleren of er nog ergens "brandhaarden" zijn...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

KeesZ

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
Nou hier is duidelijk niks hypocriet aan want ik heb dezelfde soort foto's maar dan van een hele andere plek veel verder van de brand af.

Nu maak je mij nieuwsgierig ;)
Nikon :-)

Rubens1001

• Junior gebruiker
  • **
Citaat van: pascal link=msg=1261249 date=1398104559
Wat beide fotografen betrefd wat een domme plek om foto's te maken recht voor de vuurlinie als de wind was gedraaid had dit best wel eens een ander staartje kunnen krijgen.

Even inspringen hierop. Stond er zelf ook bij. Verbrand gebied wat weer kan gaan branden?? En de fotografen wisten echt wel wat ze deden. Ze stonden in nauw contact met de machinist.

Yellowjackal

• Forum gebruiker
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Vraag me wel af hoe het kan dat er zoveel "amateur" fotograven(zonder perskaart) op deze plekken kunnen komen en niet verwijdert worden door de politie. Een ieder die daar niet voor de blussing hoefde te zijn moest het gebied verlaten. Ze zijn niets meer als alle andere toeristen

JelZo

• Senior gebruiker
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Citaat van: Yellowjackal link=msg=1261262 date=1398107033
Vraag me wel af hoe het kan dat er zoveel "amateur" fotograven(zonder perskaart) op deze plekken kunnen komen en niet verwijdert worden door de politie. Een ieder die daar niet voor de blussing hoefde te zijn moest het gebied verlaten. Ze zijn niets meer als alle andere toeristen

Tja, kwestie van prioriteiten stellen. Een handvol fotografen langs de 'vuurlinie' wegsturen of in dezelfde tijd honderden burgers tegenhouden die het gebied in proberen te komen.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Je spreekt ook over een enorm inzetgebied, waar de politiecapaciteit beperkt is en er voor de politie relatief weinig te doen is. In tegenstelling tot de brandweer kan de politie her en der een afzetting maken maar het is kapitaal en capaciteitvernietiging om er veel meer politie op af te laten komen. Dicht krijg je het toch niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

pascal

• Forum gebruiker
De fotograaf welke achter de graafmachine oke niet handig maar zelf weten ik persoonlijk vind het niet verstandig als de vlammen nou van de fotograaf afgingen oke maar dit was hier niet echt het geval die brand ging alle kanten op.
Wat betreft die fotograaf op de graafmachine vind ik echt een geval niet goed zoiets moet je ook niet willen hoe gaaf je foto's er ook van worden.
Dan maar wat minder spectaculaire foto's  98uiye.

Fletwed

• Senior gebruiker
Citaat van: pascal link=msg=1261296 date=1398110196
De fotograaf welke achter de graafmachine oke niet handig maar zelf weten ik persoonlijk vind het niet verstandig als de vlammen nou van de fotograaf afgingen oke maar dit was hier niet echt het geval die brand ging alle kanten op.
Wat betreft die fotograaf op de graafmachine vind ik echt een geval niet goed zoiets moet je ook niet willen hoe gaaf je foto's er ook van worden.
Dan maar wat minder spectaculaire foto's  
.

Gaat vaak goed, maar in enkele gevallen gaat het echt goed mis...

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
Mooie discussie voor in dit topic;

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12916.2340;topicseen

kunnen we hier weer inhoudelijk verder met de bosbrand.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV