Geesink is een oude onderneming. en bouwde al paarden getrokken voertuigen voor de brandweer en de gemeentelijke reinigingsbedrijven in de vorige eeuw. kort na de 1e wereldoorlog werd Geesink importeur van Magirus. en paste dit materieel aan naar Hollandse normen. niet alleen brandweer en reinigingsmaterieel werden er geleverd. ook een grote hoeveelheid autobussen werden er geleverd aan b.v. Amsterdam. daarnaast bouwen men ook hun eigen ladders en zelfs pompen. na de 2e wereldoorlog was men geen importeur meer van Magirus. dit werd vanaf dit tijd verzorgd door de firma Motorkracht in Hoogeveen. er zijn inderdaad enkele door Geesink geleverd autoladders in het buitenland terecht gekomen. zo is bekend dat er een FWD met Geesink ladder is geleverd, een Commer met Geesink aan Engeland, een GMC met Geesink aan Israel. en een Ford met Geesink aan Finland welk nog steeds bestaand. het niet willen van Duitse gebouwde ladders vind ik een vreemde opmerking aangezien er een paar Mack's zijn geweest die uitgevoerd waren met Magirus ladders. het is inderdaad zo dat na de grote brand in de oude fabriek van Geesink in Weesp het afgelopen was met de bouw van brandweerwagens. het was toen inmiddels al zo dat de productie van reinigingsmaterieel toen al voor het grote deel was overgeplaatst naar Emmeloord.