GEESINK autoladders

Auteur Topic: GEESINK autoladders  (gelezen 9332 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MHL media

• Forum gebruiker
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #10 Gepost op: 8 juli 2005, 19:25:56
nog een hele mooie Geesink autoladder dit keer op een DAF chassis. deze reed ooit in Tilburg rond. de wagen was voorzien van een typische panorama ruit, iets wat bijna alle door Geesink opgebouwde DAF's hadden uit dit periode. er gaat een verhaal dat deze DAF met Geesink ladder nog zou bestaan in prive-bezit.

Dit zou goed kunnen Louis, want het kenteken staat nog steeds geresistreerd bij het RDW en staat op naam sinds 25 maart 1994.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

• Senior gebruiker
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #11 Gepost op: 8 juli 2005, 21:30:17
Als ik het mij goed voor de dag kan halen heb ik hem in Velp op de plaat gezet.
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright

jwpots

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 31 juli 2005, 13:09:49
Ik zal eens een oude topic weer naar boven halen, deze was inmiddels al weggezakt naar pagina 5. De hier geplaatste autoladder is van de brandweer Brunssum, inmiddels deel uitmakend van Parkstad. Het gaat hier om een FordF600 met zoals de topic vereist een Geesink ladderopbouw. De lengte van de ladder is 30 mtr., het bouwjaar is 1961 en de wagen is afgevoerd in 1983 en vervangen door een DafFF1300 met een Riffaud opbouw die inmiddels sinds 2004 ook al weg is

[verwijderd door de admin]

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 6 september 2005, 18:53:30
ik weet het helaas nog niet helemaal zeker. maar het vermoeden is dat deze in Finland verblijvende Ford autoladder is uitgerust met een Geesink ladder. de Firma Geesink zou een drietal Ford's met een ladderpakket hebben geleverd aan finland. hiervan zouden er nog twee bestaan. dit is er vermoedelijk een van, een andere heeft jarenlang bij de brandweer van Helsinki gestaan en zou nu deel uitmaken van het museum aldaar. foto afkomstig van www.fireimages.net    

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

jwpots

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 23 januari 2006, 21:52:39
Ik zal weer eens een oude topic van stal halen.
De hier geplaatste AL is van de brandweer Dongeradeel-Dokkum.
De wagen is in 1963 overgenomen van de brandweer gringen en de wagen dateerd uit 1941
Zoals de topic al vereist, is de ladderopbouw van Geesink en de lengte van de ladder 24.00 mtr.
Brandweer Dokkum voerde deze wagen in 1973 af.

Groet
Johan

j.scheele

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 23 januari 2006, 22:27:50
Brandweer Hilversum heeft in 1949 een geesinkladder hout van 16 meter overgezet op deze Ford F6. De ladder is in 1942 eerst door Geesink op een Magirus van 1924 geplaatst.
Deze wagen is later verkocht en bij Cindu terecht gekomen en daar vandaan in het Nationale Brandweermuseum in Hellevoetsluis woonachtig geworden. Kom dat zien.

Jan

[verwijderd door de beheerder]

jwpots

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 23 januari 2006, 22:41:40
Brandweer Hilversum heeft in 1949 een geesinkladder hout van 16 meter overgezet op deze Ford F6. De ladder is in 1942 eerst door Geesink op een Magirus van 1924 geplaatst.
Deze wagen is later verkocht en bij Cindu terecht gekomen en daar vandaan in het Nationale Brandweermuseum in Hellevoetsluis woonachtig geworden. Kom dat zien.

Jan
En de ladder die Jan plaatste komt van deze Magirus af. Dit Magirus chassis dateerd uit 1921 en was oorspronkelijk opgebouwd als AS. In 1941 is deze AS door Geesink-Weesp omgebouwd tot een AL met een ladderlengte van 16.00 mtr welke later in 1952 is overgezet op de FordF5 op de foto van Jan.

Groet
Johan

arnold11

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 26 maart 2006, 15:25:44
Wat dacht je van deze dan.

Chevrolet Viking :)
bouwjaar 1958
ladderpakket geesink 20m
Kijk voor meer info
http://members.home.nl/martijnvdmeer/SBA651/index.html

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]

ladderwagen

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #18 Gepost op: 14 juli 2013, 00:00:01
http://img153.imageshack.us/img153/2934/x69i.jpg

Hallo, sinds deze maand is brandweer eindhoven weer in het bezit gekomen van onze ford g8t ladderwagen uit 1942.

weet iemand meer van deze ladder we weten dat deze na eindhoven naar woerden gegaan is en daarna naar een particulier in klaaswaal.