Ongeval Motor-Ambu Groningen

Auteur Topic: Ongeval Motor-Ambu Groningen  (gelezen 4077 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Gepost op: 27 juni 2005, 09:33:58


foto:Raimond Muntendam/112Groningen

Volledig artikel:
http://www.112groningen.nl/site/artikel.php?artikel=0AFvHkctmQ


DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2005, 10:05:16
Das een bende.... zie er ook zo'n mooie halve vrachtwagen cq Kmar bus staan... alleen het bijbehorende personeel niet??

zonde van die motor ook...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


112Owolde

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2005, 12:17:52
Das een bende.... zie er ook zo'n mooie halve vrachtwagen cq Kmar bus staan... alleen het bijbehorende personeel niet??

Ik denk dat jij die foto in hun forum bedoeld. Dat is bij Eelde waar de ambu wegkwam.


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2005, 15:44:26
Groningen/Eelde- Rond 17:00 uur was er een ernstige aanrijding op de Burgemeester Legroweg in Eelde ter hoogte van de ingang van het vliegveld. Een overstekende fietser wer met volle snelheid aangereden door een auto. Het slachtoffer werd zwaargewond afgevoerd. Ook de traumahelikopter was geland naast Nacap voor medische assistentie. De ambulance kreeg met de patient aan boord een ernstige aanrijding midden op het Julianaplein in Groningen op weg naar het Umcg. Daar werd een Harley Davidson overreden. Ook dat slachtoffer is met onbekende verwondingen afgevoerd. Er was een complete motorclub ter plaatse.


(bron: mijn site)


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2005, 16:01:38
Johannes,

Weet je misschien ook waarvoor de traumaheli afgelopen zaterdag namiddag in Hoogersmilde is ingezet? Daar waren ook 2 transporterbusjes (ook trauma?) onder politiebegeleiding naartoe. Heeft het wellicht met de afvoer van TT te maken? Was volgens mij wel een zeer ernstig incident gezien de hoeveelheid medisch personeel (2 ambu's, LL4, 2 (trauma?) busjes.
De media rept nergens over, maar mijn vermoeden is dat er een motorrijder is verongelukt, gezien het feit dat er ook een lijkauto heen is geweest.

gr. Martijn.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2005, 16:04:38
nee dat weet ik niet, het is wel grappig want jij bent de 6de al die het vraagt (de rest via mijn site) maar ik zit er nog steeds achterna, zodra ik meer weet plaats ik het hier


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2005, 16:09:52
Is geen toeval, want ik zag het geheel aan ons voorbij komen, een transporterbusje is nog terug gegaan richting assen en na 3 min. weer richting Hoogersmilde. Zat een afwijkende sirene op als je het mij vraagt amerikaans ofzo. We dachten eerst dat het een of andere geinponem was met zo'n illegale sirene, maar nee hoor, een geel transporterbusje (trauma?) onder begeleiding van een politiemotor. Ik weet van het incident wel met zekerheid te melden dat er geen brandweer bij is ingezet.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2005, 16:23:45
Eventjes voor de duidelijkheid.

Alle MMT (trauma) busjes zijn van het merk en type Mercedes-benz vito.

Er rijden bij het AZG wel volkswagen transporter busjes. Vaak voor coordinatie of slachtofferhulp. Waarvoor dat laatste wordt ingezet weet ik niet.


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2005, 17:00:06
Ik heb in iedergeval deze ook zien rijden:



PM-OVDG
(bron: http://www.hvdrenthe.nl )

Dit was volgens mij ook diegene met die (illegale) maar mooie amerikaanse sirene.

PS.
Zo een is vorig jaar ook bij een dodelijk ongeval (motorrijder) bij de van Liersbrug te Smilde ingezet, donderdags voor de TT, en heeft toen het stoffelijk overschot meegenomen in zo'n oranje kist die er achterin zat.


De andere was ook zo'n VW T4 maar dan een kortere uitvoering (net als de auto van de spoedarts van de Centrale Huisartsen Dienst te Assen). 
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 30 juni 2005, 14:55:23
als je naar het artikel op mijn site gaat kun je er een filmpje bij zien