Kijk we zijn toch geen roepende in de woestijn. Ideale combinatie, watertankwagen als aanvulling op ontbrekende brandkranen bij huis tuin en keuken klusjes, en zo te zien ontworpen om in zwaar terrein te rijden. Heel wat beter als die 6x6 TS NBB´s.
Jammer van die zij kant beplating, die kan lelijk in de weg zitten bij zwaar terrein, en hoeveel fietsers kom je daar nu tegen, of het moet een moutainbiker zijn.
Die 6x6 TST-NB voertuigen zijn al diverse malen heel geschikt gebleken, het is niet voor niets dat VGGM bij vervanging van de vorige 6x6 voertuigen weer voor 6x6 heeft gekozen maar met meer water aan boord, want als eerste aanval gaat niets boven die 6x6 TST-NB aangezien ze veel slagkracht met zich mee brengen.
De brand bij radio Kootwijk kon zich ontwikkelen tot de grote brand die het werd,omdat het eerste blusvoertuig, De CCF op basis van UNIMOG van Hoog Soeren door de (te) kleine watertank te vroeg moest gaan water halen nog voordat het 2e blusvoertuig aanwezig was.
De CCF van Twello heeft een zelfde soort schade als de TST-NB van Ede centrum doordat er een waarschijnlijk een chauffeur en bemensing op zaten die het terrein onvoldoende konden lezen, want de machine bepaalt 10 % van het resultaat, de man die hem bestuurt 90 %
Ook heeft een 6x6 in handen van een chauffeur met vaardigheden zoveel meer terreinvaardigheid als een 4x4 met dezelfde of zelfs een iets lagere aslast.
Er zijn ook 3 6x6 TST-NB van VGGM die niet of nauwelijks vast hebben gezeten tijdens deze inzet dus is het voertuig wel degeleijk zeer greschikt, misschien wel geschikter als die door jullie zo bejubelde Franse CCF die niet eens rijdend kan blussen, en die bij deze brand de brand niet eens had kunnen bijbenen door de grot wind snelheid en windvariatie