EHBO-tas

Auteur Topic: EHBO-tas  (gelezen 19675 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

ThomasW

• Forum gebruiker
Gepost op: 27 juni 2005, 10:20:59
Ik werk al enige tijd met een gele EHBO-rugzak van het RK. Ik merk dat die wat te klein is, niet echt lekker zit, niet zulke hoge kwaliteit is en er niet herkenbaar uitziet als hulpverleningsrugzak. En dat is jammer want als ik hem opdoe, bedek ik het grote rode kruis op mijn rug.

Daarom ben ik op zoek naar een betere tas. Ik was laatst bij Van De Putte-Medical, maar daar hadden ze niet echt tassen. Op de site van Boscarol, een Italiaanse leverancier, staat een mooi assortiment, en op hulpverleningswinkel.nl ook. Maar: dan zie je alleen een klein plaatje van een tas. Maar voordat ik 'm koop, wil ik zo'n tas eerst even voelen en testen...

Zijn er winkels in NL die een mooie selectie goeie tassen op voorraad hebben? Of een beurs (ik merk dat ik Rosmalen gemist heb)

Bedankt!

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2005, 10:23:49
Mooie tassen, niet erg goedkoop:

www.boscarol.it (www.ambulancewinkel.nl)
www.pax-bags.nl  (heeft webwinkel, maar bezorgen in NL is prijzig)

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2005, 10:25:51
je kan er ook zelf een maken. gewoon een bagpak ombouwen. risten aan de zijkant en vakjes met klitteband vast maken
flappus  niet elke verandering is een verbetering

ThomasW

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2005, 10:33:45
Dank voor de reacties. Helaas ben ik niet bijzonder handig, dus zelf materiaal in elkaar zetten lijkt me geen goed idee. Daarbij komt dat ik het niet zo'n probleem vind om te betalen voor een goeie tas, ik loop er nog wel een paar jaar mee.
Boscarol.it had ik ook gevonden, mooi assortiment, ik kan daar vast wel gelukkig worden. Maar ik koop dus niet een tas van een plaatje op internet, ik wil 'm wat grondiger bekijken.
Dus weet iemand waar zo'n selectie uitgestald staat?

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2005, 11:42:09
Ik heb geen voorraad boscaroltassen ... wel een aantal master rugzak (rood), Periodiek bestel ik een zending bij Boscarol rechtstreeks in Italie..
Ik krijg over twee weken een zending binnen, de boscarol tassen bekijken kan dan wel even. Graag wel op afspraak..

Ik bestel altijd wel de grotere (lees: duurdere) boscarol rugzakken. de andere tassen hebben we niet in het assortiment, dus die kan ik niet laten zien..

ThomasW

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2005, 13:24:16
Dat de tassen duur zijn ben ik van op de hoogte. Maar goed, zo'n ding gaat best wat jaartjes mee en ik ben niet bij het Rode Kruis gegaan om er rijker van te worden  8)
Peter: Leuk dat ik wat tassen kan bekijken, ik zal je een PM sturen!

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2005, 15:33:33
mijn tas is € 50 ex btw leeg en € 65 vol als ik het juist heb

[verwijderd door de admin]

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2005, 15:37:14
hier de andere kant van de rode tas.

In de rode kruis tas past een a vulling en dan heb je nog een zee van ruimte.
Ik heb er onder andere een aspivenine (uitzuigsetje) in en een pocketmask.

De zwarte koffer is een sportverzorgingskoffer gevuld met een a set en natuurlijk als extra de sportmedische dingen

[verwijderd door de admin]

miv

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2005, 15:37:33
zitten daar alleen verbanden en scharen en zo in?
wel mooie tas trouwens,

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2005, 19:42:00
als je hem met vulling koopt zit er een A vulling in maar dan is hij voor de helft nog leeg , dus verbanden scharen  pleisters etc. genoeg voor een dagje dienst te draaien. Deze tassen zijn veel overzichtelijker dan de oude grijze of de geel/blauwe

Aan de voorzijde zit trouwens ook nog een vak.