EHBO-tas

Auteur Topic: EHBO-tas  (gelezen 19567 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

ThomasW

• Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 29 juni 2005, 12:53:58
Het type EHV-er dat een bloeddrukmeter in zijn tas heeft zitten, koopt 'm niet bij de Blokker :-)
Wat is prodicard spray?

miv

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 29 juni 2005, 12:58:56
prodicard spray, is een spray wat je onder de tong moet sprayen bij een hartaanval, dit kan bij de apotheek (met of zonder recept) gehaald worden, je hebt ook nog nitroglyserine spray maar dies duurder, maar onthoud wel, een hartstilstand is vaak,en dan kan de aed een uitkomst bieden, maar bij een hartaanval niet, ik dacht dat zon spray 15 euro kost, (niet allemaal naar de apotheek gaan )

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2005, 13:08:15
dat vindt ik persoonlijk de grens overgaan. Dat is medicijn verstrekken en dat mogen we niet !
Straks ga je een junk nog Narcan geven

miv

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 29 juni 2005, 13:09:27
ja daarom, en ik vind een bloedrukmeter ook iets te ver gaan, (ik houd graag van vergelijkingen ) hahah ;D ;D ;D ;D

Paul SEH

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 30 juni 2005, 05:25:11
Met medicijnen toedienen, met name bij prodicard moet je voorzichtig zijn. Eerst een tensie meten. Want het kan een flinke tensie daling bewerkstelligen. Daarom heb je dus een bloeddrukmeter nodig. Anders kun je maken krijgen met een zogenaamde nitrocollaps.  8)

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 30 juni 2005, 10:06:28
EHV-ers en nitrolingualspray of een andere nitraat lijkt me helmaal niet zo slim idee!!!! >:(
Nog even en ze lopen met een thoracotomiesetje door het land omdat het wel eens handig van pas zou kunnen komen...
En bij de weg, NTG spray en een tensiemeter bij je hebben voor een eventueel passerende VPK of arts gaat mij ook wat ver.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

miv

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 30 juni 2005, 10:56:31
ik merk dat die spray wat los maakt, het was maar als vergelijking bedoelt,

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 30 juni 2005, 16:28:40
ik merk dat die spray wat los maakt, het was maar als vergelijking bedoelt,

OK gelukkig maar  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

miv

• Gast
Reactie #38 Gepost op: 30 juni 2005, 16:41:38
wat is trouwene een thoracotomiesetje

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 30 juni 2005, 17:08:10
wat is trouwene een thoracotomiesetje

Een setje om de thorax (borstkas) te openen, kijk maar eens ER  ;D  oftwel, ''''dont try this at home ...''  ;)