Zeer grote brand (bedrijfspand Kayim/De Stille Kracht) Uiterwaardenstraat - Elburg 23-04-2014

Auteur Topic: Zeer grote brand (bedrijfspand Kayim/De Stille Kracht) Uiterwaardenstraat - Elburg 23-04-2014  (gelezen 11022 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Brandweer-Elburg.nl ‏@brandweerelburg
Brand Uiterwaardestraat elburg  betreft een grote brand, grote rookwolken boven industrieterrein

11:30 - 23 apr. 2014

Brandweer-Elburg.nl ‏@brandweerelburg
Brandweer en ambulance ter plaatsen bij grote brand

11:36 - 23 apr. 2014

Brandweer-Elburg.nl ‏@brandweerelburg
Hoogwerker wordt in gereedheid gebracht

11:40 - 23 apr. 2014

Brandweer-Elburg.nl ‏@brandweerelburg
Ingezet tijdens de grote brand: 5x TS, 2x hoogwerker, 2x tankwagen, een WTS-500 en meerdere politie en ambulance eenheden.
12:22 - 23 apr. 2014

Brandweer-Elburg.nl ‏@brandweerelburg
Nog een foto van vanmorgen net na de aankomst van de eerste voertuigen bij de brand in Elburg.

12:46 - 23 apr. 2014

Brandweer-Elburg.nl ‏@brandweerelburg
Inmiddels is de brandweer, de brand meester aan de Uiterwaardenstraat in Elburg. Zij gaan afschalen.
13:12 - 23 apr. 2014

Brandweer-Elburg.nl ‏@brandweerelburg
De brand aan de Uiterwaardenstraat in ontstaan door een explosie. Er zijn zo'n 50 brandweerlieden ingezet.
14:00 - 23 apr. 2014

Foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
VNOGregio  @VNOGregio
#Elburg, grote brand, De Stille Kracht BV. Explosie geweest en brand is uitslaand.
11:32 - 23 apr. 2014

VNOGregio  @VNOGregio
#Elburg, grote brand korpsen Elburg, Nunspeet en hoogwerker onderweg. Voorlichter gaat ook ter plaatse.
11:36 - 23 apr. 2014

VNOGregio  @VNOGregio
#Elburg: 4 TS'en, 2 hoogwerkers en watertransport ingezet
12:05 - 23 apr. 2014

VNOGregio  @VNOGregio
#Elburg, explosie heeft stuk uit gevel geslagen. Brand zit nog in de dakrand, en lijkt verder ondercontrole te zijn.
12:50 - 23 apr. 2014

VNOGregio  @VNOGregio
#Elburg, brandweer geeft brand meester en gaat afschalen. Twexit
13:03 - 23 apr. 2014



Gemeente Elburg ‏@gem_Elburg
Op dit moment is er een grote brand gaande op het industrieterrein Kruismaten bij Kayim. Eventuele verdere info volgt.
12:06 - 23 apr. 2014

Gemeente Elburg ‏@gem_Elburg
Bij de brand zijn geen gewonden gevallen. Oostelijke Rondweg zoveel mogelijk vrijhouden voor de hulpdiensten.
12:28 - 23 apr. 2014  



Politie Elburg ‏@POL_Elburg
Uitslaande brand uiterwaardenstraat #Elburg Geen gewonden

11:44 - 23 apr. 2014

Politie Elburg ‏@POL_Elburg
Brandweer is hard aan het werk. Krijgen er vat op. 2e Hoogwerker harderwijk ter plaatse.

12:14 - 23 apr. 2014

Politie Elburg ‏@POL_Elburg
Brand bij Kayim volledig onder controle. Brandweer, politie heffen posten op. Kayim groep, veel sterkte gewenst.
14:08 - 23 apr. 2014  

Foto('s) politie.nl - Elburg
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=rrPYW5IW76Y
Amateurbeelden: Grote brand na explosie in Elburg; geen gewonden
TVGelderland
Gepubliceerd op 23 apr. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Breathe link=msg=1261788 date=1398253698
Grote brand van de dag? Het is elke dag raak nu zo niet meerdere keren op een dag.

Ik vraag me dus echt af of de stijging van het aantal branden nu de kostprijs is van de crisis, bezuinigen, verantwoording neerleggen bij de burgers en bedrijven door sturen op eigen verantwoording en deze dus achteraf pas nemen.
Datzelfde geldt voor het onderhouden van gebouwen, machines en apparaten in het huishouden, alles moet toch langer mee gaan en onderhoud kost geld, dus we nemen het risico en draaien zonder verder.
Er wordt niet meer geïnvesteerd in brandveiligheid, want dat kost alleen maar geld.

Zie hier het resultaat? Dit is een van de vele grote branden de laatste tijd, dus deze opmerking kan ik meerdere topics worden geplaatst. Of misschien juist niet in deze omdat dit een uitzondering is. Het gaat me meer om de strekking van het verhaal.

Gelukkig dit keer geen gewonden.

Dat het er meer worden herken ik. Maar in dit geval kan je het niet op bezuinigigen brandweer afschuiven.

Korps Elburg is vrijwel direct uitgerukt met 2x TS-6. Hoogwerker, Slangenwagen, Watertankwagen, WTS1000 en vanuit Nunspeet werd binnen een minuut een 3de TS-6 gealarmeerd.

Geen gedoe met TS-4, SIV-4, SIV-2, MOB of wat dan ook. Gewoon direct met een groot potentieel uitgerukt. Geloof dat er weinig plekken in nederland zijn waar de uitruk nog zo massaal is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik denk (mmmm ... lekker speculaas) dat gezien het feit dat de centralist direkt op middelbrand heeft gealarmeerd, er in ieder geval bij hem al een beeld was ontstaan aan de hand van de melding dat dit verhaal iets anders niet rechtvaardigde.

Waarop ik dan maar hoop dat de andere regio's - die wel lopen te stoeien met voorgenoemde goedkope brandweerzorg - in ieder geval ook in het bezit zijn van centralisten die niet aarzelen om op de juiste knop te slaan in vergelijkbare scenario's.


guest12562

  • Gast
Ik doel hiermee niet op bezuinigingen bij de brandweer (repressief)dan begrijp je mijn stelling niet. Ik doel er meer op dat er minder gecontroleerd wordt en dat de verantwoording wordt verlegd. Daarnaast dat er door de bedrijven meer wordt geschoven met onderhoud en er niet wordt geïnvesteerd in brandveiligheid.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Welk bedrijf zou er investeren in brandveiligheid als daar geen dwingend karakter in zou zitten?
Ik denk verdomd weinig. Zodra de overheid dat dwingende karakter loslaat, kan het zwarte koor haar borst(en) nat gaan maken.

Zodra die vorm van deregulering de kop op steekt om bijv. het ondernemen makkelijker te maken - dan gaat het pas echt druk worden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Breathe link=msg=1261810 date=1398261717
Ik doel hiermee niet op bezuinigingen bij de brandweer (repressief)dan begrijp je mijn stelling niet. Ik doel er meer op dat er minder gecontroleerd wordt en dat de verantwoording wordt verlegd. Daarnaast dat er door de bedrijven meer wordt geschoven met onderhoud en er niet wordt geïnvesteerd in brandveiligheid.
Dit klopt niet helemaal. Ik kom dagelijks bij bedrijven, en er wordt wel degelijk geïnvesteerd in brandveiligheid. Er zullen best bedrijven zijn die er de hand mee lichten, maar dan is dat een soort van bedrijfscultuur. Maar over het algemeen wordt brandveiligheid door bedrijven serieus genomen, en wordt daar ook regelmatig voor geïnvesteerd. Simpelweg omdat ze weten dat als het fout gaat ze echt voor gaas gaan. En de kosten die ze dan moeten maken vele malen hoger zijn dan de kosten voor brandveiligheid.




jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
denk ook als je als vrijwilliger de melding krijg van een woningbrand en je ziet aan de horizon een grote zwarte rookwolk verschijnen ga je niet alleen met het voertuig rijden wat in de melding staat. Dan rij je gelijk met het materieel wat je in de kazerne hebt staan.