Middelbrand (woning) Postweg - Lewedorp 26-04-2014

Auteur Topic: Middelbrand (woning) Postweg - Lewedorp 26-04-2014  (gelezen 7686 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Danny77

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #20 Gepost op: 26 april 2014, 12:35:48
Het was ook maar een vraab, lig er verder niet wakker van, is alleen vreem dat 1 regio verschillende uitrukvoorstellen uitvoert


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Reactie #21 Gepost op: 26 april 2014, 12:49:27
Ik neem aan dat de eerst aankomende bevelvoerder goed kan inschatten wat hij op dat moment nodig heeft, zo te zien aan de foto's was een binnenaanval met enkele HD-stralen hier nog zeer goed mogelijk om het gewenste resultaat te krijgen.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #22 Gepost op: 26 april 2014, 12:58:31
Citaat van: Danny77 link=msg=1262492 date=1398507382
Dus stuur je geen redvoertuig omdat deze mss ergens anders nodig is ?  Bij bijna alle branden weet je toch niet of alle eenheden echt nodig zijn ?

Dat zeg ik niet. Je bent nu op een forum een gevecht aan het voeren welke je met de korpsleiding moet voeren. Ik weet niet wat de reden is, het enige feit wat ik kan benoemen is dat de RV's niet altijd in de inzetvoorstellen staan en dat kan niets anders dan een bewuste keuze zijn. Dat valt of staat met het dekkingsplan, je snapt zelf toch ook wel dat hoe vaker een voertuig wordt ingezet, hoe lager zijn beschikbaarheid wordt? Dat is gewoon een logische redenering. Jij redeneert nu andersom en dat noemen we een drogreden. Jij stelt dat ze niet standaard worden gealarmeerd worden *omdat* ze ergens anders nodig kunnen zijn. Ik moet nu naar mijn werk, maar heb nog niet gedouched. Als ik nog even ga douchen dan kom ik te laat op mijn werk. Dat betekent niet per definitie dat als ik te laat kom op mijn werk, ik nog even snel heb gedouched :) Zo redeneer jij nu, je kunt niet alles omdraaien. Ik denk dat er op dit forum weinig leden zijn die zullen weten *waarom* het is zoals het is, dat zal vastgelegd zijn in het regionale dekkingsplan, misschien is de beschikbaarheid van de RV's op Zeeuws-Vlaanderen hoger dan in de andere gebieden waardoor ze niet standaard in de IV's kunnen staan, puur voor de beschikbaarheid. Dat lijkt me niet bepaald rocket science :) Of het logisch is en of het eerlijk is tegenover de burgers in de andere gebieden, dat is een geheel andere discussie.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #23 Gepost op: 26 april 2014, 13:00:30
Citaat van: Danny77 link=msg=1262499 date=1398508548
Het was ook maar een vraab, lig er verder niet wakker van, is alleen vreem dat 1 regio verschillende uitrukvoorstellen uitvoert

Dat is helemaal niet vreemd, dat gebeurt in heel Nederland, op basis van gebied, korps en kan als reden hebben de spreiding cq beschikbaarheid van materieel. Sorry, maar ik bemerk nogal tunnelvisie bij jou, alles bestempel je als vreemd terwijl voor veel dingen echt wel een logische verklaring is maar je lijkt daar zelf niet bepaald naar op zoek.


guest12562

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 26 april 2014, 13:05:48
Citaat van: André Welten link=msg=1262501 date=1398509367
Ik neem aan dat de eerst aankomende bevelvoerder goed kan inschatten wat hij op dat moment nodig heeft, zo te zien aan de foto's was een binnenaanval met enkele HD-stralen hier nog zeer goed mogelijk om het gewenste resultaat te krijgen.

Van de foto's te zien lijkt het mij zelfs de kwalificatie MB discutabel, maar dat is natuurlijk altijd lastig vanaf foto's!
Daarom ben ik wel benieuwd naar de afwegingen welke tot deze kwalificatie heeft geleid.


Brantho

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 131
Reactie #25 Gepost op: 26 april 2014, 13:11:39
Brand Lewedorp vermoedelijk aangestoken
LEWEDORP - De brand in een leegstaande villa vannacht in Lewedorp is vermoedelijk aangestoken. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt.

De brand in de vrijstaande villa 'De Moerbei' aan de Postweg werd rond 04.15 uur ontdekt. Er werd opgemerkt dat er rook uit het dak van de woning kwam. Er werd opgeschaald naar middelbrand en brandweerploegen uit Nieuwdorp en Arnemuiden werden opgeroepen om de brand te bestrijden.

Agenten waren snel ter plaatse en zagen dat er ook veel rook naar de omliggende woningen trok. De buren zijn door de agenten wakker gemaakt en uit hun woning gehaald. De officier van dienst van de brandweer kon rond 05.25 uur het sein brand meester geven. De woning, die recentelijk verkocht was, liep binnen behoorlijk wat schade op. Stichting Salvage is ter plekke gevraagd om te helpen met het afhandelen van de schade.

Gezien de sporen die tijdens het politie-onderzoek zijn gevonden, vermoedt de politie dat de brand is aangestoken. De politie is op zoek naar mensen die meer weten over de brand.
http://www.hvzeeland.nl/nieuws/24193-brand-lewedorp-vermoedelijk-aangestoken/


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Reactie #26 Gepost op: 26 april 2014, 13:12:43
Citaat van: Breathe link=msg=1262504 date=1398510348
Van de foto's te zien lijkt het mij zelfs de kwalificatie MB discutabel, maar dat is natuurlijk altijd lastig vanaf foto's!
Daarom ben ik wel benieuwd naar de afwegingen welke tot deze kwalificatie heeft geleid.
Misschien wat extra "handjes"?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 26 april 2014, 13:17:00
Citaat van: Breathe link=msg=1262504 date=1398510348
Van de foto's te zien lijkt het mij zelfs de kwalificatie MB discutabel, maar dat is natuurlijk altijd lastig vanaf foto's!
Daarom ben ik wel benieuwd naar de afwegingen welke tot deze kwalificatie heeft geleid.
Het was even zoeken
Veiligheidsregio Zld @VRZ  ·  8 uur
#brand #Lewedorp Opschaling middelbrand vanwege vlammen uit dak van leegstaande woning en behoorlijke rookontwikkeling. #blijfuitderook



Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #28 Gepost op: 26 april 2014, 13:29:31
Citaat van: Breathe link=msg=1262504 date=1398510348
Van de foto's te zien lijkt het mij zelfs de kwalificatie MB discutabel, maar dat is natuurlijk altijd lastig vanaf foto's!
Daarom ben ik wel benieuwd naar de afwegingen welke tot deze kwalificatie heeft geleid.

Inderdaad van foto's moeilijk in te schatten zeker als je dit leest :
#brand #Lewedorp Opschaling middelbrand vanwege vlammen uit dak van leegstaande woning en behoorlijke rookontwikkeling. #blijfuitderook

Die kwalificatie volgt toch tegenwoordig uit of er meer dan een autospuit qua materieel en/of personeel daadwerkelijk wordt ingezet.

Wat was er in de brand gestoken ?


Danny77

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #29 Gepost op: 26 april 2014, 13:38:30
Citaat van: Hunter link=msg=1262502 date=1398509911
Dat zeg ik niet. Je bent nu op een forum een gevecht aan het voeren welke je met de korpsleiding moet voeren. Ik weet niet wat de reden is, het enige feit wat ik kan benoemen is dat de RV's niet altijd in de inzetvoorstellen staan en dat kan niets anders dan een bewuste keuze zijn. Dat valt of staat met het dekkingsplan, je snapt zelf toch ook wel dat hoe vaker een voertuig wordt ingezet, hoe lager zijn beschikbaarheid wordt? Dat is gewoon een logische redenering. Jij redeneert nu andersom en dat noemen we een drogreden. Jij stelt dat ze niet standaard worden gealarmeerd worden *omdat* ze ergens anders nodig kunnen zijn. Ik moet nu naar mijn werk, maar heb nog niet gedouched. Als ik nog even ga douchen dan kom ik te laat op mijn werk. Dat betekent niet per definitie dat als ik te laat kom op mijn werk, ik nog even snel heb gedouched :) Zo redeneer jij nu, je kunt niet alles omdraaien. Ik denk dat er op dit forum weinig leden zijn die zullen weten *waarom* het is zoals het is, dat zal vastgelegd zijn in het regionale dekkingsplan, misschien is de beschikbaarheid van de RV's op Zeeuws-Vlaanderen hoger dan in de andere gebieden waardoor ze niet standaard in de IV's kunnen staan, puur 9voor de beschikbaarheid. Dat lijkt me niet bepaald rocket science :) Of het logisch is en of het eerlijk is tegenover de burgers in de andere gebieden, dat is een geheel andere discussie.

tsjonge......