C2000 brandweer Utrecht al dagen plat

Auteur Topic: C2000 brandweer Utrecht al dagen plat  (gelezen 4140 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Gepost op: 27 juni 2005, 20:55:39
C-2000 systeem brandweer Utrecht ligt plat
 
Utrecht - Het nieuwe communicatiesysteem van de brandweer, beter bekend als het C-2000 systeem ligt sinds vrijdag plat. Door een technische storing kan men geen gebruik meer maken van het systeem. De storing is gekomen na het uitvoeren van een update van het systeem.

Het uitvallen van het systeem heeft geen gevolgen voor de veiligheid van de bevolking, aangezien men nog in een testfase zit heeft men het ‘oude’ systeem nog operationeel. Hierdoor blijft communicatie bij de brandweer mogelijk. Volgens een woordvoerster van de brandweer verwacht men dat de storing binnen een paar dagen verholpen is. De storing heeft geen gevolgen voor de overige hulpdiensten zoals politie en ambulance.
 
www.blikopnieuws.nl




Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2005, 20:56:44
Naast het systeem liggen volgens mij ook de meldingen plat.....

 :-X :-X :-X


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2005, 20:58:37
Naast het systeem liggen volgens mij ook de meldingen plat.....

Hoe bedoel je?
Analoog piept er vrolijk op los hoor. Meldingen genoeg  op de oude kanalen.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2005, 21:03:38
bedoel eigenlijk het feit dat er niet echt veel gebeurd hiero.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2005, 23:26:19
;D  het begint al goed met die C2000.  ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2005, 10:42:26
Hoorde hier in Terneuzen de politie er ook al over klagen....Trouwens...bij ons heb je genoeg plekken, waar je elkaar niet hoort over een afstand van pakweg 300 meter..... :-\


Florian van Hunnik

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 13 juli 2005, 23:07:08
Inmiddels zijn er geen problemen meer met het aansturingssysteem, maar omdat de oorzaak niet duidelijk is, zal er voorlopig nog analoog gewerkt blijven worden.

Er was overigens vanavond bij een paard te water in Vianen al wel weer kortstondig contact via C2000, om een 06 nummer uit te wisselen, maar het gewone verkeer verliep uiteraard via de analoge kanalen.

Florian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 14 juli 2005, 17:07:34
Inmiddels zijn er geen problemen meer met het aansturingssysteem, maar omdat de oorzaak niet duidelijk is, zal er voorlopig nog analoog gewerkt blijven worden.

Er was overigens vanavond bij een paard te water in Vianen al wel weer kortstondig contact via C2000, om een 06 nummer uit te wisselen, maar het gewone verkeer verliep uiteraard via de analoge kanalen.

Florian

nou ze weten allang waar het aanligt hoor,althans alle korpsen weten het.En het systeem C2000 werkt gewoon normaal hoor  ::) ::)


Florian van Hunnik

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2005, 17:14:00
Ik heb van de week ergens een persbericht voorbij zien komen, ik weet helaas niet meer waar, waar in stond dat de oorzaak van het bevriezen van de beeldschermen niet duidelijk was, maar dat de bediening inderdaad wel weer werkt.
Maar echt gebruikt wordt het momenteel niet bij de BRUL, voor zover ik weet.

Florian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 14 juli 2005, 17:19:34
Ik heb van de week ergens een persbericht voorbij zien komen, ik weet helaas niet meer waar, waar in stond dat de oorzaak van het bevriezen van de beeldschermen niet duidelijk was, maar dat de bediening inderdaad wel weer werkt.
Maar echt gebruikt wordt het momenteel niet bij de BRUL, voor zover ik weet.

Florian
D,r is inderdaad een ijstijd op de AC  ;D ;D
Maar de verbindingen werken gewoon,alleen die beeldschermen hè  ::) ::)