Dienstauto Huisarts deels opengeknipt om slachtoffer te bevrijden - Beverwijk 27-04-2014

Auteur Topic: Dienstauto Huisarts deels opengeknipt om slachtoffer te bevrijden - Beverwijk 27-04-2014  (gelezen 15516 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Citaat van: piet60 link=msg=1262916 date=1398621772
Gelet op foto is het nogal nat weertje. Denk dat dokter patiënt daarom niet heeft buiten laten staan, en die auto zal ook wel all-risk zijn dacht ik zo. ::)
Hoeveel zitplaatsen zal zo'n lijnbus hebben?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Frank. link=msg=1262924 date=1398623146
Hoeveel zitplaatsen zal zo'n lijnbus hebben?
Dat kunnen er zomaar 45 zijn, en een mooi gangpad waar iemand kan liggen. 998765


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Citaat van: Peter71 link=msg=1262925 date=1398623240
Dat kunnen er zomaar 45 zijn, en een mooi gangpad waar iemand kan liggen. 998765
Een normale lijnbus heeft er inderdaad zo rond de 40 zitplaatsen.. Gelede bussen rond de 70
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: piet60 link=msg=1262916 date=1398621772
Gelet op foto is het nogal nat weertje. Denk dat dokter patiënt daarom niet heeft buiten laten staan, en die auto zal ook wel all-risk zijn dacht ik zo. ::)

In het verleden zijn er zat burgers geweest die bij wijze van goede daad een gewonde in hun auto hebben laten plaats nemen om deze vervolgens tot cabrio verknipt te zien worden. Niemand heeft iets betaald gekregen, ook niet voor rekening van de patient.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article20502479.ece
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: DiNozzo link=msg=1262949 date=1398631334
In het verleden zijn er zat burgers geweest die bij wijze van goede daad een gewonde in hun auto hebben laten plaats nemen om deze vervolgens tot cabrio verknipt te zien worden. Niemand heeft iets betaald gekregen, ook niet voor rekening van de patient.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article20502479.ece

Eigenlijk toch vreemd dat soort dingen.... Je helpt maar bent wel de zak met je auto.....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Er zijn ook zat gevallen geweest waar burgers bij een aanrijding gewonden uit een auto haalden/hielpen en vervolgens enige tijd later werden geconfronteerd met een letselschade advocaat die beweerde dat er door de hulp van die burger letsel was ontstaan etc.

Dus gewoon 112 bellen en verder nergens aankomen in voorkomende situaties !


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Het kost duur... gewoon óf in de eigen auto (van het so) laten, is dat niet mogelijk (brand oid) dan buiten. Ook als het regent.

Ook als je je buurman naar de eerste hulp brengt, maar ook als je een scooterrijder aanrijdt. Eigen risico.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1262952 date=1398631959
Eigenlijk toch vreemd dat soort dingen.... Je helpt maar bent wel de zak met je auto.....
Dat is ook de reden dat ik mijn eigen auto nooit zal gebruiken om een slachtoffer daarin te laten schuilen tegen weersinvloeden, en ik mijn vrouw ook op het hart heb gedrukt dit nooit te doen. Met een beetje creativiteit kun je een slachtoffer prima beschut houden van regen, koude en wind.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Frank. link=msg=1262907 date=1398620901
De persoon die heeft gezegd "kom maar in mijn mooie gele auto zitten" aansprakelijk stellen voor de ontstane schade... Van een professioneel hulpverlener mag je beter verwachten vind ik.
Dus je moet een slachtoffer maar in de regen laten staan en zeik nat laten regenen als hulpverlener met de kans tot onderkoeling?

Met mijn huidige auto zou ik de achterklep open doen en een so op de bumper laten zitten. De klep vormt een afdak zodat je droog kunt zitten.