Ook het bord einde wegwerkzaamheden wordt niet of nauwelijks gebruikt.
Heel officieel alleen nodig wanneer binnen 750m geen veranderende situatie is zoals bijv. kruising, afslag, verandering weg, enz. Wel verwarrend ben ik met je eens en het CROW zegt ook dat het wel is aan te raden om ze te plaatsen.
Kom het ook regelmatig tegen... borden met 50 maaien.
Dat mag alleen als de borden voor het nieuwe traject ( normaal 2.5km maar bij maaien om de snelheid van de machine's wordt 5km toegestaan ) worden opengedraaid, daarna horen de borden van het voorgaande traject weer te worden afgedraaid. Echter is dit een sluitpost van de aannemer die deze spullen zelf plaatst. Ik heb daar ooit een topic over geopend:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=53971.msg904768#msg904768 Niemand die zich daaraan houdt natuurlijk. Pas als er een grasmaaier te zien is gaat de snelheid er (soms) uit.
Overigens, dat is niet alleen in dit geval. Bij wegwerken houd bijna niemand zich aan de snelheden omdat men denkt dat de snelheid pas geld bij de daadwerkelijke werken en niet gelijk achter het bord A01.
Zo ken ik er meer:
bord A1 met 30 plaatsen voor de werkzaamheden in een 30 km-zone Dat is zo voorgeschreven in het CROW, je moet altijd een J16 met A01 plaatsen
borden met waarschuwingen en beperkingen plaatsen vlak voor een kruispuntAls men gelijk na de kruising ook werkt is dit de juiste opstelling, na de kruising dienen ze dan wel worden herhaald.
bord A1 afplakken bij werkzaamheden maar vergeten een tijdelijke A1 met andere snelheid te plaatsen waardoor je harder langs de wegwerkzaamheden mag rijden dan voor de kruisende wegDeze mag je uitleggen? Als dit gaat over bijv. A01 borden 100km/h op een autoweg mag je na het afplakken dus nog maar de normale snelheid van 80km/h rijden want wanneer de borden autoweg zijn afgeplakt is het geen autoweg meer.
verkeerde bebording gebruiken bij tijdelijk parkeerverbodverkeerde borden? voorbeeld?