Wegwerker overleden na ongeval Waterlandse Zeedijk N518 - Monnickendam 29-04-2014

Auteur Topic: Wegwerker overleden na ongeval Waterlandse Zeedijk N518 - Monnickendam 29-04-2014  (gelezen 12535 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat
Wegwerker overleden na ongeval

Laatste update: 29-04-2014 | 16:20
Monnickendam - Een 63-jarige wegwerker uit Anna-Paulowna is dinsdagmiddag tegen 15.00 uur overleden na een ongeval op de Waterlandse Zeedijk.

Een 43-jarige automobilist uit Volendam die uit de richting van Monnickendam kwam reed door onbekende oorzaak tegen een verkeerslicht wat daar stond ten behoeve van wegwerkzaamheden. Het verkeerslicht viel door de botsing bovenop de wegwerker. Deze overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. De automobilist sloeg met zijn auto over de kop en raakte hierbij de kraan waarmee de wegwerkzaamheden werden verricht. De machinist van de kraan werd hierdoor uit de kraan geslingerd en raakte licht gewond. De automobilist werd gewond overgebracht naar het ziekenhuis.
bron: http://www.politie.nl/nieuws/2014/april/29/04-wegwerker-overleden-na-ongeval.html
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Citaat van: rens link=msg=1263458 date=1398793843


1 persoon overleden, 3 zwaargewonde en 2 lichtgewonde. In het nieuwsbericht van rtvnh (hierboven) mis ik een aantal slachtoffers.
- Wegwerker geraakt door verkeerslicht, ter plaatse overleden
- Bestuurder auto, gewond overgebracht naar ziekenhuis (= zwaar gewond?)
- Bestuurder graafmachine, licht gewond
Dan "mis" ik nog 2 zwaargewonde en 1 lichtgewonde, wie weet hier meer over? Meer dan 2 wegwerkers? Andere omstanders? Of meerdere personen in de auto?
Wat er nog mist, is een 3e wegwerker die had zich verwond. En 2 inzitenden van de auto nog zwaar gewond. Geen idee waarom dit niet in het nieuwsbericht staat. Ik ben er zelf tp geweest..
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1263482 date=1398800490
Wat er nog mist, is een 3e wegwerker die had zich verwond. En 2 inzitenden van de auto nog zwaar gewond. Geen idee waarom dit niet in het nieuwsbericht staat. Ik ben er zelf tp geweest..

Kijk eens aan. Zijn de inzittenden van de auto (bestuurder + 2 passagiers) uit de auto geknipt?
Het reden dat het niet in de nieuwsberichten staat is omdat het ook niet in de persvoorlichting van de politie zelf staat, wat bijzonder genoeg is gezien de grote inzet en het aantal gewonden.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: rens link=msg=1263485 date=1398801729
Kijk eens aan. Zijn de inzittenden van de auto (bestuurder + 2 passagiers) uit de auto geknipt?
Het reden dat het niet in de nieuwsberichten staat is omdat het ook niet in de persvoorlichting van de politie zelf staat, wat bijzonder genoeg is gezien de grote inzet en het aantal gewonden.

In het stukje van Dichtbij (reactie 2) staan een aantal foto's van de auto die op de kop lag en later werd ophesen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Wegwerker overleden na ongeval

http://www.politie.nl/nieuws/2014/april/29/04-wegwerker-overleden-na-ongeval.html
Laatste update: 29-04-2014 | 16:20

Monnickendam - Een 63-jarige wegwerker uit Anna-Paulowna is dinsdagmiddag tegen 15.00 uur overleden na een ongeval op de Waterlandse Zeedijk.

Een 43-jarige automobilist uit Volendam die uit de richting van Monnickendam kwam reed door onbekende oorzaak tegen een verkeerslicht wat daar stond ten behoeve van wegwerkzaamheden. Het verkeerslicht viel door de botsing bovenop de wegwerker. Deze overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. De automobilist sloeg met zijn auto over de kop en raakte hierbij de kraan waarmee de wegwerkzaamheden werden verricht. De machinist van de kraan werd hierdoor uit de kraan geslingerd en raakte licht gewond. De automobilist werd gewond overgebracht naar het ziekenhuis.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=xWrOwtpH21M
Wegwerker komt om bij autoongeluk Monnickendam
RTV NH Wij zijn Noord-Holland
Gepubliceerd op 29 apr. 2014
Citaat
Bij een ongeluk op de Watrelandse Zeedijk in Monnickendam is dinsdag 29 april 2014 een wegwerker omgekomen nadat een automobilist de macht over het stuur verloor.

https://www.youtube.com/watch?v=iKfSNLgTA2s
Officier van Dienst Menno de Boer over het ongeluk in Monnickendam waarbij een wegwerker om het leve
RTV NH Wij zijn Noord-Holland
Gepubliceerd op 29 apr. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=qvYyFaj_Ui8
29-04-2014 Monnickendam - ongeval
Inter Visual Studio
Gepubliceerd op 29 apr. 2014
Citaat
29-04-2014 Monnickendam - Een 63-jarige wegwerker uit Anna-Paulowna is dinsdagmiddag tegen drie uur overleden na een ongeval op de Waterlandse Zeedijk.

Een 43-jarige automobilist uit Volendam die uit de richting van Monnickendam kwam reed door onbekende oorzaak tegen een verkeerslicht wat daar stond ten behoeve van wegwerkzaamheden.
Het verkeerslicht viel door de botsing bovenop de wegwerker.
Deze overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.
De automobilist sloeg met zijn auto over de kop en raakte hierbij de kraan waarmee de wegwerkzaamheden werden verricht.

De machinist van de kraan werd hierdoor uit de kraan geslingerd en raakte licht gewond.
De automobilist werd gewond overgebracht naar het ziekenhuis.
Samen sterk in de hulpverlening!


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Citaat van: brw arie link=msg=1263456 date=1398793080
Effe een vraagje. Zie ik nu goed dat een ts met 3 personen neer wordt gezet om af en toe wat pionnen weg te halen? Snap best dat je ze in eerste instantie even de weg af laat zetten hoor, maar dan wordt dat toch een taak van de politie?
Wellicht weinig politie beschikbaar ofzo maargoed vind toch geen secundaire taak van de brandweer. Of zie ik dit helemaal verkeerd?
Als ik het goed zie is dat geen TS maar de 6082 PM van Monnickendam. Ik ben het wel met je eens dat een afzetting een taak is van de politie en niet van de brandweer.
Assumption is the mother of all fuck-ups


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: mallemiering link=msg=1263584 date=1398816781
Als ik het goed zie is dat geen TS maar de 6082 PM van Monnickendam. Ik ben het wel met je eens dat een afzetting een taak is van de politie en niet van de brandweer.

Het kenteken van het voertuig (BD-SP-13) laat mij uitkomen op de 11-6082 Monnickendam.
De huismonitor geeft aan dat dit de PM van Monnickendam is, op sommige websites lees je dat het de HV2 van Monnickendam is. Op brandweer.org staat er bij dit voertuig als memo HV2/PM6.
Als we het roepnummer gaan ontleden volgens het nationaal nummerplan komen we uit bij materieeltype 8; Overig materieel. Een HV2 staat onder materieeltype 7; Hulpverleningsmaterieel.

Het is in ieder geval een bijzondere wagen, van Britse komaf, naar Nederlandse eisen gebouwd. Er zitten redelijk wat verschillende sirenes op deze wagen, kijk (luister) maar eens op youtube.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: mallemiering link=msg=1263584 date=1398816781
Als ik het goed zie is dat geen TS maar de 6082 PM van Monnickendam. Ik ben het wel met je eens dat een afzetting een taak is van de politie en niet van de brandweer.

De Waterlandse Zeedijk was ruim afgezet. Daarom zie je de de brandweer misschien staan als afzetting... Na dit voertuig (brandweer) zit nog een bocht en daarna is het ongeval. Waarom zij daar precies staan geen idee. Maar er was ruim politie aanwezig. Uit mijn hoofd 4 of 5 voertuigen excl. ovdp
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....