Politie in de stress bij chloordamp

Auteur Topic: Politie in de stress bij chloordamp  (gelezen 4254 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

rob dierenambulanc

• Gast
Gepost op: 28 juni 2005, 17:16:20
Gisteren avond is tijdens het chloorgas incident in het botlek gebied  de politie in de stress gegaan. Dit heeft zich geuit dat de directeur van Akzo Nobel er niet door mocht richting zijn bedrijf om de leiding op zich te nemen van dit geheel. Zelfs de persvoorlichter van de politie zelf werd geweerd door de ijverige agenten. Ze geven nu wel toe dat er fouten zijn gemaakt maar de politie houd voor de rest de lippen op elkaar van dit gedrag van de agenten terplaatsen. Met als resultaat een item op RTV Rijnmond.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2005, 17:23:13
en dus?  ::)

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2005, 17:25:01
Ehm...volgende keer als de brandweer zegt: niemand mag erdoor...dan laten we iedereen die een mooi verhaal heeft door....en de slachtoffers die dat oplevert...ach...die rapen we wel op dan ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2005, 17:33:49
Ik heb het gisteren een beetje gevolgd.... ;) Gezien de windrichting was de welplaatweg niet veilig. Vandaar dat de politie niet TP ging!! Het zou dan een beetje vreemd zijn dat ze wel andere personen door zouden laten... Daarnaast was/zou er een perscentrum ingericht zijn bij brandweerkazerne botlek weg dus ik neem aan dat de persvoorlichter niet goed was voorgelicht  ;).

Als de welplaatweg wel veilig is geweest is er dus sprake van een communicatie probleem tussen brandweer en politie.... In het betreffende gebied zijn er zo 'weinig' wegen dat als de wind ongunstig staat je naar het incident toe moet rijden met ademlucht... aangezien de politie die niet heeft....  ;D ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2005, 19:42:40
Ik denk dat de politie goed heeft gehandeld door alles dicht te houden,zeker als er nog helemaal niets bekend isAls je heel veel brandweermensen ziet lopen met adembescherming kun je toch wel conclussies trekken dacht ik zo.
dat er dan een directeur en een voorlichter ook buiten de afzetting worden gehouden,tja jammer dan maar ook hun longetjes zijn niet bestand tegen chloordampen  ::)

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2005, 20:20:37
Ik denk dat de politie goed heeft gehandeld door alles dicht te houden,zeker als er nog helemaal niets bekend isAls je heel veel brandweermensen ziet lopen met adembescherming kun je toch wel conclussies trekken dacht ik zo.
dat er dan een directeur en een voorlichter ook buiten de afzetting worden gehouden,tja jammer dan maar ook hun longetjes zijn niet bestand tegen chloordampen  ::)

Je kent de feiten niet...duidelijk ;D

Het copi is opgesteld aan de botlekweg....daar was het sein "veilig".
Geen ademlucht, niks aan het handje...
Daar moet de de voorlichtster, de directeur en de pers naar toe...maar als er dan zo'n agent is die naar eigen zeggen "al was het president Bush was, ik had hem er niet doorgelaten"....zich dus niet aan de regels houdt dan vind ik dat een erg kwalijke zaak!
Zeker als je de functie hebt als rampenzender om de mensen te informeren!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2005, 20:25:06
Je kent de feiten niet...duidelijk ;D

Het copi is opgesteld aan de botlekweg....daar was het sein "veilig".
Geen ademlucht, niks aan het handje...
Daar moet de de voorlichtster, de directeur en de pers naar toe...maar als er dan zo'n agent is die naar eigen zeggen "al was het president Bush was, ik had hem er niet doorgelaten"....zich dus niet aan de regels houdt dan vind ik dat een erg kwalijke zaak!
Zeker als je de functie hebt als rampenzender om de mensen te informeren!
Tja,en dan is het fijn dat ook agenten maar mensen zijn  ::)

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2005, 20:40:25
dat er dan een directeur en een voorlichter ook buiten de afzetting worden gehouden,tja jammer dan maar ook hun longetjes zijn niet bestand tegen chloordampen  ::)

De Directeur.. Was op dit moment leider van de BHV en hoort op dat moment dus ook bij de COPI. Hij is verantwoordelijk voor de BHV. En als je er dan niet bij mag hoe moet jij dan je mensen leiden?
Waar wij stonden Was het veilig. En de afspraak is pers mag naar de copi. In dit geval was de Copi bij de brandweer kazerne. Onder het viaduct waar wij stonden. En er nog niet heen mogen.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2005, 20:42:59
De Directeur.. Was op dit moment leider van de BHV en hoort op dat moment dus ook bij de COPI. Hij is verantwoordelijk voor de BHV. En als je er dan niet bij mag hoe moet jij dan je mensen leiden?
Waar wij stonden Was het veilig. En de afspraak is pers mag naar de copi. In dit geval was de Copi bij de brandweer kazerne. Onder het viaduct waar wij stonden. En er nog niet heen mogen.

ik kan maar 1 ding verzinnen wat er hier volkomen mis is gegaan,er is in de onderlingen communicatie tussen brandweer en politie iets gigantisch mis gegaan.En dan staat een agent ter goede trouw de boel tegen te houden,terwiijl dat inderdaad niet nodig was  :-\

rob dierenambulanc

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 28 juni 2005, 20:45:52
Rick en Remon jullie hebben helemaal gelijk. Zo is het inderdaad gegaan gisterenavond. Jullie hebben het daar zelf ervaren neem ik aan. Dat is toch een rare en belachelijke situatie. Maar als er wat kritiek geleverd wordt op politie dan zijn vaak de apen gaar en tenen nogal lang. En ik vind het laf dat ze niet willen reageren voor de camera van TV Rijnmond over deze misser.