vrijwillige ambulance

Auteur Topic: vrijwillige ambulance  (gelezen 3283 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

miv

• Gast
Gepost op: 28 juni 2005, 17:36:14
wie weet waar er in Nederland vrijwillige ambulances rijden? (nog rijden, geen oude)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2005, 17:56:55
Wat bedoel je het nu precies mee?

miv

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2005, 17:58:17
ik heb gehoord (van lid hier op forum) dat er in Nederland vrijwillige ambulances rijden, dus mensen vrijwillig in een wat oudere ambu,

7194

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2005, 17:59:55
Ik kan me niet voorstellen dat we nog zoiets hebben.

miv

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2005, 18:03:51
nee denk ik ook niet, ik heb wel een foto gevonden, maar die dienst bestaat al niet meer, en mijn beste google zoekt ook nietes meer

ambulance mark

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2005, 19:21:10
Ik kan me niet voorstellen dat we nog zoiets hebben.

Ik heb er wel eens van gehoord, maar kan het zijn dat er een paar jaar geleden wel vrijwilligers op ambulances reden?

Remi

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2005, 20:11:18
Het Rode Kruis had vroeger een aantal ambualnces langs snelwegen staan. Weet niet of dat vrijwilligers waren en of die nog bestaan.

Verder ben ik EHBO-er geweest bij motorcrossen in het Westelijk havengebied in Amsterdam.
Ook daar stond een ambulance bij grote wedstrijden.
Ook in dit geval weet ik niet of er een vergoeding of een salaris betaald werd.

bdneema

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 29 juni 2005, 11:01:38
Het snelwegproject van het Rode Kruis waarbij in het weekend ambulances van het Rode Kruis langs de snelweg stonden bestaat al lang niet meer. Dit is ruim 20 jaar gelden denk ik.

Er zijn nog een paar  Rode Kruis afdelingen die een officiële ambulance hebben. Den Haag heeft er ook een volgens mij. Maar daar rijden alleen vrijwilligers op die ook de SOZA opleiding hebben gehad en werkzaam zijn als bij een ambulancedienst.

Als er geen SOZA opgeleide vrijwilligers beschikbaar zijn worden deze voertuigen als hulpverleningswagen ingezet en niet als ambulance.

Verbeter mij maar als ik verkeerd zit.

Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er

miv

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2005, 11:05:11
wat is het verschil tussen hulpverleningswagen en ambulance?

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2005, 16:00:38
Met een ''''hulpverleningsauto'''' kan een eerste hulp auto worden bedoeld, uitgerust met ehbo-materiaal maar zonder ambualncepersoneel en zonder ambulance materiaal. Meerdere (middel)grote Rode Kruis afdelingen hebben nog een of meerdere ambulances, oa Den Haag, Zandvoort, Maastricht etc
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod