Middelbrand (Ambulancepost) Zwarteweg - Heerde 03-05-2014

Auteur Topic: Middelbrand (Ambulancepost) Zwarteweg - Heerde 03-05-2014  (gelezen 4731 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #10 Gepost op: 3 mei 2014, 21:06:59
De tekst op mijn website had ik zojuist al aangepast. Bij het schijven van de tekst heb ik in de haast een aantal fouten gemaakt. Helaas is schrijven niet mijn ding.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #11 Gepost op: 3 mei 2014, 21:08:52
Mijn bijdrage dan ook nog maar, wie bij mij meer dan 9 spelfouten kan vinden krijgt een cadeau*.



Ambulancepost Heerde verwoest door uitslaande brand

De ambulancepost aan de Zwarteweg bij Heerde is zaterdagmiddag grotendeels verwoest door een brand. Omstreeks vijf over half zes ontdekten passanten de brand bij de ambulancepost. Daarop werd direct de brandweer gealarmeerd. De brandweer van Heerde en Epe werden geconfronteerd met een uitslaande brand aan de achterzijde van het pand, alwaar een slaapcompartiment was ingericht in twee containers. De brand was via uitbouw doorgeslagen naar de ambulancepost zelf. Naast het slaapgedeelte is ook een groot deel van het gebouw beschadigd geraakt. Enkel de remise is bespaard gebleven.

Meer informatie en foto's op http://www.stefanverkerk.nl/nieuws/10050/ambulancepost_heerde_verwoest_door_uitslaande_brand/

Ambulancepost Heerde verwoest door uitslaande brand - ©StefanVerkerk.nl



* = gebakken lucht verpakt in een onzichtbare verpakking
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #12 Gepost op: 3 mei 2014, 22:24:10
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1264411 date=1399140289


Heerde - De een ambulancepost aan de Zwarteweg in Heerde is zaterdagmiddag brand uitgebroken. Het gedeelde waar het ambulancepersoneel slaapt raakte zwaar beschadigd door de brand.

De brand werd om vijf over half zes door oplettende buurtbewoners. Het ambulancepersoneel was op het moment dat de brand uitbrak niet aanwezig in de post. De brandweer van Heerde en Epe zijn opgeroepen om de brand te bestrijden die woedde aan de achterzijde van de ambulancepost. De brandweerlieden hebben diverse medicinale cilinders met medicinale zuurstof uit het pand kunnen halen. De ter plaatse gekomen tankwagen van brandweer Hattem hoefde niet ingezet te worden.

De gedeelde waar de brand woedde is het gedeelte waar het ambulancepersoneel de nacht door brand. De remise is ik takt gebleven. Op het moment dat de brand uitbrand was de zowel de ambulance en het ambulancepersoneel niet aanwezig in het pand.


Als we toch aan het strepen zijn, jullie hebben hem allemaal gemist ..  ;) medicinale cilinders bestaan niet, wel cilinders met een medicinale inhoud immers de cilinder zelf is geen medicijn.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #13 Gepost op: 3 mei 2014, 22:39:45
Alle verdere berichten over taalkundige fouten kunnen per PM besproken worden. Hier gaarne weer on-topic.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #14 Gepost op: 4 mei 2014, 00:12:04
AMBULANCEPOST VOOR MARLE EN WELSUM OP ZOEK NAAR TIJDELIJKE LOCATIE NA BRAND

Ambulances voor bijvoorbeeld Marle en Welsum moeten voorlopig vanaf een andere locatie uitrukken. Hun post in Heerde is vanmiddag grotendeels verwoest door een brand. Rond half zes ontdekten voorbijgangers de brand bij de ambulancepost aan de Zwarteweg bij Heerde. Toen de brandweer aan kwam bij het pand, sloegen de vlammen al uit de achterzijde van het pand. In twee containers is een slaapcompartiment ingericht. Via de uitbouw is de brand vervolgens doorgeslagen naar de ambulancepost zelf. Naast het slaapgedeelte is ook een groot deel van de rest van het gebouw beschadigd.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=189014&cat=1


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2014, 21:03:55
http://www.youtube.com/watch?v=Mr94H2oKYU4#ws

Video: Henri Gelderman
brandweerheerdeinbeeld.nl