GRIP 1 (aanrijding tussen twee vrachtwagens) A27 - Eemnes 29-04-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (aanrijding tussen twee vrachtwagens) A27 - Eemnes 29-04-2014  (gelezen 9832 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #30 Gepost op: 29 april 2014, 19:10:43
Ik snap het ook niet. Ff een half uurtje scheppen en alles ligt aan de kant. Volgens mij zijn er zoveel regeltjes waar we ons aan moeten houden dat wel liever een snelweg onnodig lang sluiten.  >:(

Citaat van: Thor link=msg=1263314 date=1398765928
Update 10:50 uur
Rijkswaterstaat laat weten dat de rijbaan pas tegen 14:00 uur vrijgegeven wordt.

De hulpdiensten zijn inmiddels vertrokken. Wat rest is de lading uien opruimen. Dit is nog een hele klus.


Onbegrijpelijk dat het opruimen van een (beperkte) lading uien 5 uur moet duren op een dergelijke drukke rijbaan.


chapmandriver

  • Manschap A (io)
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #31 Gepost op: 29 april 2014, 19:19:50
@ Brandpreventje: onnodig in jouw ogen.... Er is waarschijnlijk meer te doen dan wij (in ieder geval ik) weten. Ze zullen niet onnodig een snelweg dichtlaten als het niet hoeft.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #32 Gepost op: 30 april 2014, 01:03:04
https://www.youtube.com/watch?v=_upSvRuYmKE
Vrachtwagens crashen op A27 bij Eemnes 29-04-2014
FotoMiche
Gepubliceerd op 29 apr. 2014
Citaat
EEMNES - De A27 bij Eemnes is weer open. De snelweg was dinsdag het grootste gedeelte van de dag afgesloten omdat de weg bezaaid lag met uien. Die kwamen op de weg terecht na een aanrijding tussen twee vrachtwagens.

Er vielen bij het ongeluk geen gewonden. Wel was de weg van kort na negen uur 's ochtends tot vijf uur 's middags dicht voor het verkeer terwijl Rijkswaterstaat de ravage probeerde op te ruimen.

Kort na het ongeluk is één truckchauffeur aangehouden en meegenomen naar het politiebureau voor verhoor. De man is inmiddels weer vrij. Hij zou volgens getuigen achteruit hebben gereden op de snelweg waarna een achterliggende vrachtwagen hem niet meer kon ontwijken.
Samen sterk in de hulpverlening!


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #33 Gepost op: 30 april 2014, 12:58:04
Ik kwam deze tekst tegen op de FB-pagina Rijbewijs gekocht.



Al vroeg in mijn leven wist ik al dat ik vrachtwagenchauffeur zou worden, dit was een vak waarin men aanzien genoot.
Pioniers die dagelijks hun vrachten naar verre oorden vervoerden, trotse mannen die hun wagens behandelden alsof het hun vrouw was.
Die dagen soms weken van huis waren en mede door hun lange werkdagen een leuke boterham verdienden.

De Nederlandse chauffeur stond bekend als de meest bekwame in Europa.
Nederland, het enige land in Europa waar men naar school moest voor een chauffeursdiploma.
Waar strenge eisen werden gesteld aan rijopleidingen en vakbekwaamheid, kortom een land waar we trots waren op wie we waren en op wat we deden.

De Nederlandse chauffeur, met zijn wagen in mooie bedrijfskleuren gesierd door toeters en bellen.
Die zijn combinatie in 1 hooguit 2 pogingen voor een dock of smalle straatjes achteruit stak.......

Ik ben er nog 1 van, ik zie mezelf als een echte chauffeur in hart en nieren.
Maar wij zijn een uitstervend ras, we worden verdreven door legers van Roemenen, Polen, Bulgaren en meer van dat soort geteisem getooid in gymbroek en op sandalen.
Al meer dan een derde van de vrachtwagens op Nederlands wegen word bestuurd door een oost-Europeaan, soms ziet u dit niet eens doordat hij op kenteken rijdt van een land waar ie zelf niet eens vandaan komt.
Vaak zijn ze met z'n tweeën en als er achteruit gereden moet worden moet chauffeur nummer 2 achter de wagen kijken.
Niet omdat hij een betere chauffeur is, niet omdat hij kan aanwijzen welke kant er op gestuurd moet worden, hij weet het namelijk zelf ook allemaal niet.
Nee, enkel om heel hard HOOOOO te roepen zodra de platkop achter het stuur bijna ergens tegen aan zit.

Ongeschoold, onbekwaam en zonder enige ervaring werden deze stakkers ergens uit een plaggenhut getrokken op het platteland van Dritzykoestikkistan, zijn land ploegde hij met een ezel omdat ie niet met een tractor kon rijden.
Nu zit ie bij een Hollander op een hagelnieuwe MAN, z'n rijbewijs en benodigde papieren zijn gekocht in het corrupte land waar ie vandaan komt en 1 of ander vaag uitzendbureau uit Cyprus verhuurt hem nu samen met z'n maat aan die Hollander die de markt naar de klote geholpen heeft.

De MAN waarop ie rijd is heel wat anders dan zijn ezel, want als 2 ezels elkaar raken duwt ie de ander met z'n kont iets opzij.
In de westeuropese beschaving hebben we gewoon ongelukken als je elkaar op dergelijke wijze raakt.

Denk daar maar eens over na als je morgen de weg op gaat, de weg die dagelijks onveilig gemaakt word door deze randdebielen.
En ja, dat durf ik te zeggen nadat ik vandaan voor de honderdduizendste maal foto's zag van een oostblokker die de afrit gemist heeft en zijn combinatie dan gewoon vrolijk achteruit rijd op de snelweg.
En daardoor in het hedendaagse verkeer levensgevaarlijke situaties ontstaan.
(Zie onderstaande foto's)

Ik waag dagelijks mijn leven door dit soort idioten, Brussel vind alles wel prima gaan zo.
Maar ik ben geen trotse chauffeur meer, tegenwoordig schaam ik me haast het toe te geven.
Ik wil niet vergeleken worden met dit uitschot, een carrieremove speelt vrijwel dagelijks door mijn hoofd.
Als ik maar zo makkelijk iets anders kon gaan doen.............

P.s. Als je dit wilt delen omdat je je erin herkent of ook je onvrede wilt uiten om dit feit, doe dat dan gerust!

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1172345/a27-bij-eemnes-weer-open-na-aanrijding-vrachtwagens.html
Neem ff de tijd dit te lezen aub.

Al vroeg in mijn leven wist ik al dat ik vrachtwagenchauffeur zou worden, dit was een vak waarin men aanzien genoot.
Pioniers die dagelijks hun vrachten naar verre oorden vervoerden, trotse mannen die hun wagens behandelden alsof het hun vrouw was.
Die dagen soms weken van huis waren en mede door hun lange werkdagen een leuke boterham verdienden.

De Nederlandse chauffeur stond bekend als de meest bekwame in Europa.
Nederland, het enige land in Europa waar men naar school moest voor een chauffeursdiploma.
Waar strenge eisen werden gesteld aan rijopleidingen en vakbekwaamheid, kortom een land waar we trots waren op wie we waren en op wat we deden.

De Nederlandse chauffeur, met zijn wagen in mooie bedrijfskleuren gesierd door toeters en bellen.
Die zijn combinatie in 1 hooguit 2 pogingen voor een dock of smalle straatjes achteruit stak.......

Ik ben er nog 1 van, ik zie mezelf als een echte chauffeur in hart en nieren.
Maar wij zijn een uitstervend ras, we worden verdreven door legers van Roemenen, Polen, Bulgaren en meer van dat soort geteisem getooid in gymbroek en op sandalen.
Al meer dan een derde van de vrachtwagens op Nederlands wegen word bestuurd door een oost-Europeaan, soms ziet u dit niet eens doordat hij op kenteken rijdt van een land waar ie zelf niet eens vandaan komt.
Vaak zijn ze met z'n tweeën en als er achteruit gereden moet worden moet chauffeur nummer 2 achter de wagen kijken.
Niet omdat hij een betere chauffeur is, niet omdat hij kan aanwijzen welke kant er op gestuurd moet worden, hij weet het namelijk zelf ook allemaal niet.
Nee, enkel om heel hard HOOOOO te roepen zodra de platkop achter het stuur bijna ergens tegen aan zit.

Ongeschoold, onbekwaam en zonder enige ervaring werden deze stakkers ergens uit een plaggenhut getrokken op het platteland van Dritzykoestikkistan, zijn land ploegde hij met een ezel omdat ie niet met een tractor kon rijden.
Nu zit ie bij een Hollander op een hagelnieuwe MAN, z'n rijbewijs en benodigde papieren zijn gekocht in het corrupte land waar ie vandaan komt en 1 of ander vaag uitzendbureau uit Cyprus verhuurt hem nu samen met z'n maat aan die Hollander die de markt naar de klote geholpen heeft.

De MAN waarop ie rijd is heel wat anders dan zijn ezel, want als 2 ezels elkaar raken duwt ie de ander met z'n kont iets opzij.
In de westeuropese beschaving hebben we gewoon ongelukken als je elkaar op dergelijke wijze raakt.

Denk daar maar eens over na als je morgen de weg op gaat, de weg die dagelijks onveilig gemaakt word door deze randdebielen.
En ja, dat durf ik te zeggen nadat ik vandaan voor de honderdduizendste maal foto's zag van een oostblokker die de afrit gemist heeft en zijn combinatie dan gewoon vrolijk achteruit rijd op de snelweg.
En daardoor in het hedendaagse verkeer levensgevaarlijke situaties ontstaan.
(Zie onderstaande foto's)

Ik waag dagelijks mijn leven door dit soort idioten, Brussel vind alles wel prima gaan zo.
Maar ik ben geen trotse chauffeur meer, tegenwoordig schaam ik me haast het toe te geven.
Ik wil niet vergeleken worden met dit uitschot, een carrieremove speelt vrijwel dagelijks door mijn hoofd.
Als ik maar zo makkelijk iets anders kon gaan doen.............

P.s. Als je dit wilt delen omdat je je erin herkent of ook je onvrede wilt uiten om dit feit, doe dat dan gerust!
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #34 Gepost op: 30 april 2014, 21:00:51
Vrachtauto aan de kant trekken, rotzooi opscheppen en het verkeer kan weer door. Ik geloof niet dat dit allemaal nodig is en dat ze dus wel onnodig een snelweg dicht laten. Er zijn zoveel regeltjes..........

Citaat van: chapmandriver link=msg=1263446 date=1398791990
@ Brandpreventje: onnodig in jouw ogen.... Er is waarschijnlijk meer te doen dan wij (in ieder geval ik) weten. Ze zullen niet onnodig een snelweg dichtlaten als het niet hoeft.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #35 Gepost op: 30 april 2014, 21:06:43
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1263807 date=1398884451
Vrachtauto aan de kant trekken, rotzooi opscheppen en het verkeer kan weer door. Ik geloof niet dat dit allemaal nodig is en dat ze dus wel onnodig een snelweg dicht laten. Er zijn zoveel regeltjes..........
Euhm jij heb het filmpje ook gezien? Daar zie je al dat de uien in het wegdek gaan zitten op het moment dat er geschoven word. En daarnaast is de vrachtwagen welke voor staat (dus die met die compleet verwoeste cabine) op een dusdanige manier verwrongen dat er flink gesleuteld moet worden aan beide kanten. En tevens is voor de trailer ook een dubbelzijdige hijsing nodig. Hier had men dus echt alle ruimte nodig en ja dat heeft tijd gekost.

Toen ik het filmpje zag moest ik denken aan de National Geografic serie Highway of Hell. Daar komen ook diverse van dit soort ongelukken langs en daar zijn ze vaak nog langer bezig dan die paar uur die men hier maar nodig heeft
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: DiNozzo link=msg=1263422 date=1398786433
Bij een aanrijding op de autosnelweg is het over het algemeen RWS die staat te zeuren dat de weg sneller vrij gegeven moet worden. RWS is ook de instantie die zorgt dat al het bergings- en ruimmateriaal snel ter plaatse is. Daar hangt het echt niet vanaf, maar als het onderzoek loopt moet ook RWS pas op de plaats maken.
RWS staat inderdaad al heel snel te verkondigen dat de snelweg zo snel mogelijk weer vrij moet komen. Maar bij dit soort bergingen komen ook de verzekeringsmaatschapijen van het bedrijf terplaatse. En die gaan eerst eens staan vergaderen wie uberhaupt de berging gaat betalen. Het zal niet de eerste keer zijn, een paar jaar geleden een gekantelde vrachtwagen op de A27, en toen werd het ook touwtrekken tussen de verzekeringsmaatschapijen. En die hebben echt geen haast als ze wat geld kunnen besparen. ::)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Peter71 link=msg=1264902 date=1399285281
RWS staat inderdaad al heel snel te verkondigen dat de snelweg zo snel mogelijk weer vrij moet komen. Maar bij dit soort bergingen komen ook de verzekeringsmaatschapijen van het bedrijf terplaatse. En die gaan eerst eens staan vergaderen wie uberhaupt de berging gaat betalen. Het zal niet de eerste keer zijn, een paar jaar geleden een gekantelde vrachtwagen op de A27, en toen werd het ook touwtrekken tussen de verzekeringsmaatschapijen. En die hebben echt geen haast als ze wat geld kunnen besparen. ::)
Sinds de wetswijziging van 2008 zou dit niet meer moeten kunnen.

Voor die tijd waren de verzekeringen verantwoordelijk voor de berging, nu is RWS verantwoordelijk voor de berging. En deze wordt dan uitgevoerd onder de IM voorschriften door de IM aannemer en de IM berger.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: HIT link=msg=1264909 date=1399287644
Sinds de wetswijziging van 2008 zou dit niet meer moeten kunnen.

Voor die tijd waren de verzekeringen verantwoordelijk voor de berging, nu is RWS verantwoordelijk voor de berging. En deze wordt dan uitgevoerd onder de IM voorschriften door de IM aannemer en de IM berger.
Dan zal ik even goed na moeten gaan wanneer die vracht wagen gekanteld was, maar toen hebben we een mooie poos moeten wachten. Kan maar zo zijn dat dit nog voor 2008 was. ;)