Opendag brandweer Enschede

Auteur Topic: Opendag brandweer Enschede  (gelezen 2000 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Gepost op: 29 juni 2005, 00:02:00
Jaja deze tukker  ;D zegt even dat er zaterdag een opendag is in mijn geboortestadje Enschede :D

www.enschede.nl

Open dag Brandweer Enschede
dinsdag 14-06-2005
Brandweer, meer dan blussen alleen

Op zaterdag 2 juli aanstaande organiseert Brandweer Enschede een open dag. Het is alweer zes jaar geleden sinds Brandweer Enschede een open dag heeft georganiseerd. Op Post Zuid, aan de Vlierstraat 103, worden van 10.00 uur tot 16.00 uur de deuren geopend. Het thema van deze open dag is "Brandweer, meer dan blussen alleen". De brandweer wil aantonen dat ze nog veel meer doet dan alleen branden blussen, ook achter de schermen werkt de brandweer hard aan veiligheid.


Programma

Tijdens de open dag zullen er diverse demonstraties gegeven worden. Zo wordt er een autobrand geblust, worden er slachtoffers uit een autowrak gehaald en zal de brandweer een ongeval met gevaarlijke stoffen bestrijden. Tijdens de demonstraties wordt het publiek verteld wat de brandweer doet en waarom we het zo doen. In de uitrukgarage is een informatiemarkt georganiseerd. Hier staan stands met informatie over onder andere brandpreventie, beschermende kleding, opleiden en oefenen, adembescherming, bereikbaarheidskaarten en sleutelkluizen. Ook de Brandwonden Stichting zal aanwezig zijn. Voor de kinderen is er een speciale spuitattractie, kleurplaten en ballonnen. Kijk voor het programma ook op www.enschede.nl.

Prijsvraag

Gedurende de gehele dag kunnen bezoekers een kijkje nemen in de speciale oefenruimten van de brandweer. Ook kunnen ze zelf met behulp van kleine blusmiddelen een brandje blussen. Op het terrein staan diverse brandweervoertuigen opgesteld die bezichtigd kunnen worden. Bij de ingang van het terrein kunnen de bezoekers meedoen aan een prijsvraag. Ieder uur wordt een winnaar getrokken en deze persoon krijgt van de brandweer een spectaculaire spoedcursus brandbestrijding, middels een groot scherm live mee te zien voor alle overige bezoekers. Uiteraard krijgen de winnaars een mooie veiligheidsprijs aangeboden.

Fiets

Op het terrein van de brandweer is geen gelegenheid tot het parkeren van auto's. Bezoekers worden daarom verzocht om op de fiets te komen.

Programma

ZATERDAG 2 JULI 2005

10.00 - 16.00 UUR

POST ZUID, VLIERSTRAAT 103

10.00 uur: Start open dag

10.30 uur: Demonstratie Hulpverlening

11.00 uur: Spoedcursus Brandbestrijding voor winnaar van de prijsvraag

11.30 uur: Demonstratie Ongeval Gevaarlijke Stoffen

12.00 uur: Spoedcursus Brandbestrijding voor winnaar van de prijsvraag

12.30 uur: Demonstratie Brand

13.00 uur: Spoedcursus Brandbestrijding voor winnaar van de prijsvraag

13.30 uur: Demonstratie Hulpverlening

14.00 uur: Spoedcursus Brandbestrijding voor winnaar van de prijsvraag

14.30 uur: Demonstratie Ongeval Gevaarlijke Stoffen

15.00 uur: Spoedcursus Brandbestrijding voor winnaar van de prijsvraag

15.30 uur: Demonstratie Brand

16.00 uur: Einde open dag

Gehele dag:

Informatiemarkt brandweer, kraampjes van ieder cluster, brandwondenstichting, wervingskraam
Bezichtigen oefenkooi
Static show: bezichtigen materieel
Bezichtigen E-one (vliegbasis)
Demonstratie kleine blusmiddelen
Spuitattractie voor kinderen
Sprinkkussen
Ballonnen




guest1564

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2005, 00:03:49
Hee, dat wist ik nog niet, kan s´ochtends wel ff een kijkje nemen ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2005, 11:08:29
Staat gelinkt naar de kalender. ;)


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2005, 16:49:01
Ik ga er zeker heen. ;D
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2005, 22:10:30
Mss zie ik je nog  ;)
Ik ga gezellie met paps en mams en dan kunnen we gelijk even langs de familie  ;D zijn die ook weer blij


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2005, 19:59:54
Mijn fototjes staan online  :D