Een valse studentenkaart daar kan ik mij van alles bij voorstellen, een vals ID niet.
In een grote studentenstad heb je ook meer aan een valse studentenkaart, in een kleinere stad / dorp heb je soms een ID nodig (aangezien zij studentenkaarten daar niet accepteren).
Ikzelf kon (toentertijd) prima tot mijn 16de wachten, maar er waren / zijn er genoeg met een vals ID om te stappen.
In de rij bij een kroeg (alleen toegankelijk die avond voor mensen met studentenkaart) wel eens meegemaakt dat iemand met een geldig ID (en 18+) maar met studentenkaart van iemand anders geweigerd werd (das logisch). Alleen kreeg die persoon de studentenkaart niet meer terug van de beveiliging.
Onder het mom van ''Jij bent niet de persoon op de studentenkaart, dus deze kaart blijft bij mij. Laat de echte eigenaar hem morgen maar ophalen''.
Persoon eiste de kaart terug, wat resulteerde in een gespannen sfeer.
Personen in kwestie zijn overigen uiteindelijk (na wat stampei) vertrokken zonder de kaart.
Op grond waarvan kan een beveiliger deze studentenkaart innemen? Het is immers geen geldig ID bewijs.