In 2008 was het naar mijn mening nog 1000m2, nu is het 2500m2.
Een brandscheiding moet het gewoon een aantal minuten volhouden, wat de temperatuur ook is. Dat had bij deze brand ook gemoeten. Als de WBDBO (Weerstand tegen BrandDoorslag en BrandOverslag) 60 minuten is, heb je dus 60 minuten (vanaf het moment dat de wand aangestraald wordt) om de brand te blussen. Die 60 minuten zijn er, of je nu wel of niet water, LD, HD enz hebt. Dat betekend dat met compartimenten van max 1000m2 elke keer 60 minuten de tijd hebt om het vuur bij een brandscheiding tegen te houden.
Dus ik ben het niet met je eens dat het "gewoon" gebeurt is.
Ik weet niet zeker of in het Bouwbesluit het maximale grondoppervlakte 2500 mē mocht zijn, of toch 1000 mē maar dat terzijde. Een brandscheiding houdt het tegen tot een bepaalde warmte(straling) en tot een bepaalde tijd. Als bij zo'n intense brand als deze de brandkranen falen, waardoor je alleen een HD straal erop kan zetten dan gaat de compartimentering het niet houden. De doorslag/overslag was hier gewoon een kwestie van tijd, want voordat je een tankwagen TP hebt of het GWT opgebouwd hebt is de brandscheiding al bezweken. Ben erg benieuwd wat de oorzaak is geweest dat de brandkranen het niet deden, dat is naar mijn mening de reden dat de brand (sneller) is doorgeslagen.