Video.
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/20-branden/19792-zeer-grote-brand-in-opslagloods-poeldijk
En mag ik opmerken dat de brandweer al vroegtijdig besluit daar geen inzet meer te doen omdat de ruimte er geheel ontbreekt (valschaduw/Koningskerk)?
Aantal opmerkingen/vragen:
Op 00:13 van het filmpje: "Ik heb een bedrijf hier, met chemicaliën. Ik weet niet of dat van belang is?" Iemand een idee welk bedrijf hiermee bedoeld wordt?
Op 00:19 van het filmpje: Een soort ontploffing/snelle ontbranding waarop de politie ook een stapje terug doet.
Op 00:34 van het filmpje: Waarom loopt die persoon daar rond? Waarom haalt niemand hem weg?
Op 00:44 van het filmpje: Links onder in beeld de brandkraan goed in zicht.
Persoonlijk vind ik het een mooie samenvatting van het verloop, maar ik mis de tijden (gezien er geknipt is in de film). Zit er 10 seconde tussen de delen? 2 minuten? Of een kwartier?
Ondanks dat grote probleem, blijft natuurlijk de vraag of je verantwoord een inzet kan doen bij een doorontwikkelde brand in een hoog pand in een relatief nauwe straat. Als de boel verkeerd naar beneden komt, ben je de sjaak.
Vandaar dat ze heel snel (en verstandig) besloten hebben om de HW en TS daar weg te halen. Benieuwd of ze dit ook besloten hadden als de brandkraan z'n werk wel deed.