GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfspanden) Mercuriusplein - Poeldijk 04-05-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfspanden) Mercuriusplein - Poeldijk 04-05-2014  (gelezen 44753 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


PatBui

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
benieuwd of ze het gevelmateriaal dat in de stalen constructie/brug (aan de zijde van de Nieuweweg) tussen dit pand en het andere nog snel slopen?, anders kan het misschien nog verder uitbreiden??


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Tom(zulu10) ‏@Tom_zulu10
41 sec.
De brand in Poeldijk breidt zich nog uit. Een nabijgelegen woning brandt gecontroleerd uit. Afzettingen worden verruimd vanwege de wind

Wind? Never kid a kidder, son... Leegvegen zodat de hulpverleners de ruimte hebben en houden.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
WOS Regionieuws ‏@wosnieuws  · 7 min.  
De brand gezien vanuit een politiehelikopter RT @DePolitieheli: Brand #Poeldijk vanuit de #police01 pic.twitter.com/Q94C4qjGhd

 Politiehelikopter ‏@PolitieheliNL  · 10 min.  
De #POLICE01 vliegt ivm een grote brand boven #Poeldijk. Dit is wat zij zien. pic.twitter.com/phPBy3SsTk #politieheli

Nog genoeg mogelijkheden voor uitbreiding zo te zien vanaf de luchtopnamen.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Vanuit de zuidkant van de Hoekse Waard grote zwarte vegen tussen de wolken te zien. Mogelijk ook van de fik?


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Diamondback link=msg=1264716 date=1399231818
Video.

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/20-branden/19792-zeer-grote-brand-in-opslagloods-poeldijk

En mag ik opmerken dat de brandweer al vroegtijdig besluit daar geen inzet meer te doen omdat de ruimte er geheel ontbreekt (valschaduw/Koningskerk)?

Aantal opmerkingen/vragen:
Op 00:13 van het filmpje: "Ik heb een bedrijf hier, met chemicaliën. Ik weet niet of dat van belang is?" Iemand een idee welk bedrijf hiermee bedoeld wordt?
Op 00:19 van het filmpje: Een soort ontploffing/snelle ontbranding waarop de politie ook een stapje terug doet.
Op 00:34 van het filmpje: Waarom loopt die persoon daar rond? Waarom haalt niemand hem weg?
Op 00:44 van het filmpje: Links onder in beeld de brandkraan goed in zicht.
Persoonlijk vind ik het een mooie samenvatting van het verloop, maar ik mis de tijden (gezien er geknipt is in de film). Zit er 10 seconde tussen de delen? 2 minuten? Of een kwartier?

Citaat van: Diamondback link=msg=1264722 date=1399232308
Ondanks dat grote probleem, blijft natuurlijk de vraag of je verantwoord een inzet kan doen bij een doorontwikkelde brand in een hoog pand in een relatief nauwe straat. Als de boel verkeerd naar beneden komt, ben je de sjaak.

Vandaar dat ze heel snel (en verstandig) besloten hebben om de HW en TS daar weg te halen. Benieuwd of ze dit ook besloten hadden als de brandkraan z'n werk wel deed.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Citaat van: NikonDirk link=msg=1264733 date=1399232921
Vanuit de zuidkant van de Hoekse Waard grote zwarte vegen tussen de wolken te zien. Mogelijk ook van de fik?

ik zag eerder op twitter al foto's van de rookkolom vanuit Zeeland en Zoetermeer, dus dat zou best kunnen


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Diamondback link=msg=1264728 date=1399232657
Tom(zulu10) ‏@Tom_zulu10
41 sec.
De brand in Poeldijk breidt zich nog uit. Een nabijgelegen woning brandt gecontroleerd uit. Afzettingen worden verruimd vanwege de wind

Wind? Never kid a kidder, son... Leegvegen zodat de hulpverleners de ruimte hebben en houden.

Welke woning brand er gecontroleerd uit? Ik zie niets in de buurt, dan aan de andere kant van het water. Ik ben er niet bij, maar ik zou haast denken dat deze gespaard moet kunnen blijven.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Henk2014
@HenkNieuws
Er komt geen eind in zicht. Brand blijft zich uitbreiden. Foto van nu. #Westland #Poeldijk pic.twitter.com/P7PXZL8JPm

https://twitter.com/HenkNieuws/status/463044941745512448/photo/1