gasflessenopslag

Auteur Topic: gasflessenopslag  (gelezen 3383 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Gepost op: 29 juni 2005, 09:35:16
Laatst met een inspecteur van de milieudienst meegeweest voor de gezamenlijke controle van gasflessenopslag.

Nu heeft een bedrijf een opslag van gaas (bijv. zoals op de foto te zien is)  aan de buitenzijde van zijn gebouw.
Hij heeft hierin zuurstof, acetyleen en andere gassen opgeslagen. Kadestraal gezien op de erfgrens. Een naastgelegen gebouw staat op 3 meter afstand.
Ook zijn sommige flessen middels leidingen aangesloten op de installatie waar het gas voor nodig is. Deze leidingen lopen door de bestaande muur heen. De meters zitten dus aan de buitenzijde.

Weet iemand of dit conform de CPR 15 of de nieuwe PGS 15  mag ? 

 


[verwijderd door de admin]




Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2005, 13:41:28
Ik zoek nog even verder maar  volgens mij mag het.

In de milieuvoorschriftne staat meestal opgenomen dat tussen de verzamelleiding van een gasflessenbatterij en van een gasflessenpakket en het overige leidingstelsel een afsluiter moet zijn aangebracht.

De PGS15 meldt dat de buitenwand wel een WBDBO van 60 minuten moet hebben, daar moet met de leidingdoorvoeringen dus rekening mee worden gehouden.

De PGS15 is nu te downloaden van:
http://www.vrom.nl/get.asp?file=docs/milieu/2005_PGS15.pdf

groeten,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2005, 13:51:32
Heee, Pyro_loe,

wist wel dat jij zou reageren  ;D, wilde het niet persoonlijk doen.
Hier kan namelijk elke preventist er gebruik van maken.

Ik vind het namelijk wel een beetje vreemd dat iedereen er zomaar aan kan komen.
Het hekwerk zit wel op slot maar iemand met een stok kan zo bij de leidingen, meters en afsluiters komen.
en dat verbaasd mij enigzins.

Is de PSG nu dan definitief?? ????

In de PSG die ik las staat wel iets over die leidingen in;
6.2.10. in een opslagvoorziening mogen geen afsluiters worden geopend. maar geldt niet voor gasflessen die gekoppeld zijn via een verbinding met vaste leidingen.

mogen ze dan wel de drukmeters buiten hebben?


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2005, 13:54:40
wist dat ik nog wat had in mijn bieb   ;)

Het betreft een tweetal P-bladen over gasflessenbatterijgen.
(wel een beetje oud, maar het blijven technische richtlijnen die nog steeds een goed veiligheidsniveau waarborgen, ondanks dat de P-bladen zijn ingetrokken geven ze nog steeds een invulling aan de veiligheidsvoorschriften, als er op dat gebied geen nieuwere inzichten zijn)

Bijvoorbeeld de gasdichte wanddoorvoering bij acetyleen.

Ik stuur de P-bladen even naar je eigen mail.

cu,
L.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2005, 14:02:09
PGS is nu definitief  :-X

Als die stok erg reeel is dan zou er toch in het hok een betere afscherming van die meters/afsluiters moeten zijn.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #5 Gepost op: 29 juni 2005, 14:17:56
Die stok kan zeker reeel zijn omdat de opslag zo te bereiken is vanaf de openbare weg. geen erfafscheiding tussen.