Ik zal kort toelichten wat voor beslissingen ter plaatse genomen zijn. Aller eerst mijn rol: manschap op het eerste voertuig. In het begin straal one7 ingezet om de deur van de container te koelen. Andere zijde container was 1 straal hd ingezet. Deze hd straal was voor het neerslaan van de rook (die later laag over het publiek bewoog) Na het koelen van de deur met one7 is deze straal kort ingezet om snel een koelend vermogen in de container te brengen. De hd straal heeft dit vervolgens direct overgenomen. Door dit met enige regelmaat af te wisselen, zorgden we ervoor om de temperatuur te laten zakken met minimaal watergebruik en stoom.
Na verloop in de container geweest met prikstokken en scheppen. Hiermee de hotspots uitelkaar getrokken/eruit geschept. Afblussen met water. Als slot met warmtebeeld camera gekeken hoe hoog de temperatuur in de container was, vervolgens een deken van one7 schuim aangebracht. Het schuim brak nauwelijks tot niet af, waarna wij ons voertuig gereed hebben gemaakt.
Het gebruik van one7 doen wij regelmatig. In de loop der tijd hebben wij ervaren dat alleen one7 niet voldoende is. Het koelend effect is groot, maar het doordringende vermogen is onvoldoende. De ervaringen op de post waar ik werkzaam ben is, dat achter een straal one7 ook een straal water (hd of ld) moet.