hoe werkt dit?

Auteur Topic: hoe werkt dit?  (gelezen 6582 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

miv

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 29 juni 2005, 13:12:16
maar hoe sluit je daar dan een masker op aan??? en in wat voor situaties is dit geschikt? ik vind het heel onduidelijk, de informatie er van,


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2005, 16:00:07
maar hoe sluit je daar dan een masker op aan??? en in wat voor situaties is dit geschikt? ik vind het heel onduidelijk, de informatie er van,

Het neusbrilletje is standaard voorzien van een slang, die kun je op de aansluiting aan de bovenkant van het flesje schuiven. Vervolgens de fles open zetten en de zuurstof stroomt er met  ongeveer 3 liter per minuut uit.
Het zou me niet verbazen als de flow ook nog afhankelijk was van de druk in de fles.

Waar je het voor kan gebruiken?
Alle gevallen waarbij de patient te weinig zuurstof (saturatie) heeft wat met een lage flow gecorrigeerd kan worden.
De oorzaak van de hypoxy / lage saturatie kan van alles zijn.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


miv

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 juni 2005, 16:25:49
kun je dat ergens in nederland kopen, kan ik op NL site nergens vinden?


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #13 Gepost op: 29 juni 2005, 18:56:16
kun je dat ergens in nederland kopen, kan ik op NL site nergens vinden?
Geen idee, ben absoluur nietgeinteresseerd in een dergelijk product  :-\
Zoek eens op Google zou ik zeggen, maar wat denk je er mee te kunnen gaan doen ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


miv

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 29 juni 2005, 19:52:55
niets, maar vroeg mij dat af, of zulke zooi ook echt op de NLe markt komt. (alleen die flessen in die koffer, 2e link hebben wel een volledige reduceer zoals op gewone flessen)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 30 juni 2005, 08:01:40
maar hoe sluit je daar dan een masker op aan??? en in wat voor situaties is dit geschikt? ik vind het heel onduidelijk, de informatie er van,
kun je dat ergens in nederland kopen, kan ik op NL site nergens vinden?
niets, maar vroeg mij dat af, of zulke zooi ook echt op de NLe markt komt. (alleen die flessen in die koffer, 2e link hebben wel een volledige reduceer zoals op gewone flessen)
Lijkt toch alsof je je eigen ambulance aan het bijelkaar scharrelen bent ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #16 Gepost op: 30 juni 2005, 10:39:22
ik heb een leverancier in Belgie gevonden waar je die "spuitbussen" kunt kopen.
Kleine fles 35 euro, grote 40 euro en dat ex btw en ex verzendkosten, voor niks toch ?

Die andere tas met 2 flesjes van 110 liter incl masker, neusbril, reduceer kost 250 euro, ex ex
(oh ja hij is maar 0...5 liter/minuut)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #17 Gepost op: 30 juni 2005, 10:45:40
niets, maar vroeg mij dat af, of zulke zooi ook echt op de NLe markt komt. (alleen die flessen in die koffer, 2e link hebben wel een volledige reduceer zoals op gewone flessen)
Zoals ik je al vertelde is het al op de nederlandse markt verkrijgbaar.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


miv

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 30 juni 2005, 10:55:27
;D neen yvo, ben gewoon geintereseerd in vele diverse materialen, dit is ten slotte een hulpverleningsforum,  ::) ::) ::)


miv

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 2 juli 2005, 23:41:16
heb je website van die leverancier, of is die site van medline de enige?