Dit is het verhaal volgens iemand die zegt dat die erbij was, of het betrouwbaar is weet ik ook niet zeker;
"Dit is zo totaal niet de situatie. Ik was erbij (heb oom foto's), maar dit liep compleet anders dan hier wordt neergezet. Schaamt u Geenstijl.
Het waren twee zwervers die vaker te vinden zijn in Maastricht. Echter waren ze een halfuur vóór dit filmpje al lastig geweest in de nabije AH to Go, waar ze onrust veroorzaakten. Toen ze in dat hoekje van het station zaten, werden ze erg luidruchtig en begonnen er een zooitje van te maken (e.g. flesjes leeggooien, bakjes eten omgooien); kortom, een teringboel. Ook schreeuwde de man naar voorbijgangers. Ik vermoed drugs of alcohol.
Toen de beveiliging (niet de politie) aankwam, werden deze aangevallen. Één van de mannen haalde de hond erbij, ter bescherming. De man werd aangesproken maar was agressief en wilde niet meewerken. Toen werd de hond ingezet, maar de man viel deze aan. Een tweede hond kwam er later bij.
Na een gesprek met de beveiliging bleek het gewoon om ordeverstoring te gaan, maar de agressieve houding van de zwervers zorgde ervoor dat de honden erbij geroepen moesten worden.
Persoonlijk vind ik het goed dat de honden ingezet werden: een stukje openbare veiligheid en veiligheid van omstanders vind ik eigenlijk wel belangrijk."