BHV met adembescherming

Auteur Topic: BHV met adembescherming  (gelezen 59537 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 6 juli 2005, 11:26:13
Daar heb je toch MOV's voor ?

Ja, ware het niet dat het te duur is om overal MOV's te monteren, dus ben je altijd aangewezen op spierkracht om je afsluiters dicht te zetten..... :-\


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #111 Gepost op: 7 juli 2005, 14:00:20
Ja, ware het niet dat het te duur is om overal MOV's te monteren, dus ben je altijd aangewezen op spierkracht om je afsluiters dicht te zetten..... :-\

Ja, hier zijn mov's ook ver in de minderheid, de opmerking was ook niet zo serieus bedoelt als dat jullie er op ingaan  ;D
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


firemanr

  • Gast
Reactie #112 Gepost op: 7 juli 2005, 19:12:20
Ja, hier zijn mov's ook ver in de minderheid, de opmerking was ook niet zo serieus bedoelt als dat jullie er op ingaan  ;D

Snap ik..... ;D Enne....waar is hier? ;)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #113 Gepost op: 7 juli 2005, 22:50:06
Snap ik..... ;D Enne....waar is hier? ;)

Total Raffinaderij, redelijk dicht in de buurt dus.....
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Target77

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 7 juli 2005, 22:51:15
Total Raffinaderij, redelijk dicht in de buurt dus.....

Had al zo'n vermoeden.... ben twee weken geleden nog bij jullie geweest om te trainen (Blusploeg Heinkenszand)  ;) ;D ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #115 Gepost op: 8 juli 2005, 00:44:39
Ja, hier zijn mov's ook ver in de minderheid, de opmerking was ook niet zo serieus bedoelt als dat jullie er op ingaan  ;D

Er zijn ook veel goedkopere pneumatisch bediende afsluiters op de markt. Toch moet je je niet blind staren op de prijs van de MOV's. Tegen de hogere prijs staat bedieningsgemak, bediening op afstand e.d. mogelijkheden tot automatisering e.d.


firemanr

  • Gast
Reactie #116 Gepost op: 9 juli 2005, 12:34:44
Er zijn ook veel goedkopere pneumatisch bediende afsluiters op de markt. Toch moet je je niet blind staren op de prijs van de MOV's. Tegen de hogere prijs staat bedieningsgemak, bediening op afstand e.d. mogelijkheden tot automatisering e.d.


Gemak wordt niet betaald. Zolang er nog gezonde operators lopen die de afsluiters met de hand dicht kunnen zetten, heb je geen MOV's nodig.... :-\


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #117 Gepost op: 9 juli 2005, 13:04:39
Gemak wordt niet betaald. Zolang er nog gezonde operators lopen die de afsluiters met de hand dicht kunnen zetten, heb je geen MOV's nodig.... :-\

Tenzij die operators niet zo gezond meer zijn nadat ze geprobeerd hebben die afsluiters dicht te draaien.
Bij een flinke brand bijvoorbeeld, of bij een H2S onstnapping etc etc ...
Maar het raakt een beetje off topic ...
"BHV met adembescherming ....."

Maar ja misschien is alles wat er over te zeggen valt ook  al wel gezegd ...
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #118 Gepost op: 9 juli 2005, 17:23:45
Gemak wordt niet betaald. Zolang er nog gezonde operators lopen die de afsluiters met de hand dicht kunnen zetten, heb je geen MOV's nodig.... :-\

Vertel dat aub mijn baas niet omdat ik, als electrotechnicus, al jaren lang bezig ben om handmatig bediende procesinstallaties te voorzien van dergelijke afsluiters. Als hij er achter komt dat ik geld over de balk smijt, dan ben ik mijn goed betaalde baantje kwijt.

Mijn wraak zal dan zoet zijn omdat ik de beleidsmakers voor de brandweer duidelijk ga maken (toch tijd zat) dat brandemmers veel goedkoper zijn.


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #119 Gepost op: 19 juli 2005, 16:44:25
Waarom kunnen velen van jullie zich niet voorstellen dat BHV'ers binnen bepaalde bedrijven hoog gekwalificeerde opleidingen hebben genoten.

Dat werkgever daarvoor tonnen per jaar neer moeten tellen om te kunnen voldoen aan de wettelijke eisen voor de BHV organisatie .

Onze bedrijfshulpverleningsdienst is er een van.

Privatisering van de Brandweer, het hele BHV idee is hiermee ondermijnt. (of is het de hersenspinsel van een brandweer geile HOOFDBHV'er die ooit is afgewezen bij de brandweer.)

Wat een gelul zeg, schoenmaker hou je bij je leest.