Waarom kunnen velen van jullie zich niet voorstellen dat BHV'ers binnen bepaalde bedrijven hoog gekwalificeerde opleidingen hebben genoten.
Dat werkgever daarvoor tonnen per jaar neer moeten tellen om te kunnen voldoen aan de wettelijke eisen voor de BHV organisatie .
Onze bedrijfshulpverleningsdienst is er een van.
Nou, dat gekwalificeerde ben ik soms wel es ff kwijt....
, maar goed: Waarom doen ze dan niet gewoon de brandwacht opleiding..........of gaat het dan weer om de centjes
Beter helemaal als "half" iets leren. Wat dat vind ik dus. Men leert een stukje brandwachtopleiding. In de praktijk zal, als het er opaan komt, het vast moeilijker voor ze worden dan als het lijkt, en ze zullen, naar alle waarschijnlijkheid eens "verder" gaan dan waar de cursus voor bedoeld was. Vooral in penibele situaties(dat is voor opgeleide brandwachten soms al heel moeilijk, want je blijft mens). Daar ben ik van overtuigd......en daar heb ik de meeste moeite mee.Want het gaat tenslotte om je eigen veiligheid....(dat is ons er nogal ingedrild, dus vandaar dat we ook aan jullie denken, en het jullie zeker niet misgunnen
)