Firefamke,
Ik weet niet hoevaak je zelf al in dergelijke situaties gezeten heb? Maar ik vraag me af wanneer je een binnenbrand heb in een woning wat je dan zelf doet? Het staat stijf onder de rook, geen hand voor ogen te zien, ga je dan eerst op je gemak alles bekijken en overzien wat er aan de hand is of ga je naar binnen en blus je dat bankstel wat voor je voeten in brand staat maar niet te zien is?
leuk dat je dit zelf nu ter discussie stelt
Want hier schuilt het grote gevaar,als wij als brandweermensen al moeite hebben om een naderende flash over te herkennen dan ligt hier 1 van de hele grote redenen om een BHVer niet naar binnen te laten gaan met adembescherming.
Want waar wordt er constant op gehamert bij een binnenaanval?,kijk goed om je heen en kijk wat er allemaal gebeurt en zo lees je aan de brand hoever deze is.pas nog flashovertraining gehad,en als je even de tijd neemt weet je al een heleboel over de brand.
dan de chemische industrie,ja daar kom je BHVers tegen met ademlucht.Alleen die beste mensen zijn in de meeste gevallen bij de vrijwillige brandweer,en dus volledig opgeleidt.