Als een BHV-organisatie louter en alleen bestaat uit beroepsbrandweermensen bestaat, is het in mijn ogen al geen BHV-organisatie meer, maar een bedrijfsbrandweer. Een BHV-organisatie is een organisatie die uit daarvoor opgeleide mensen bestaat, zgn BHV-ers, die geleerd wordt een brandblusser leeg te spuiten etc.
Dat bedoel ik dus met de definitie van BHV. wie bepaalt dat het ergens in het opleidingsnivo ophoudt een bhv te zijn/heten?
Volgens mij zijn er alleen minimumeisen en geen maximumeisen. De eis is dat je binnen een aantal minuten adequatie hulp moet kunnen geven en watje daar voor nodig hebt hangt helemaal af van de aard van je bedrijf.
BHV staat bij mij voor bedrijfshulpverlening, de brandweermensen bij ons zijn hulpverleners in dienst van het bedrijf ten behoeve van het bedrijf en daarmee voor mij bedrijfshulpverleners.
Als je het alleen hebt over de mini bhv cursus zoals die door een aantal bedrijven gegeven wordt, dan hebben wij geen BHV 'ers, niemand bij ons heeft die opleiding namelijk gevolgd, ierdereen in hoofdbrandwacht of hoger opgeleid.
Er zijn bij ons wel operators die in geval van brand, gas ontsnappingen etc de brandweermensen helpen, dat zijn dus geen beroepsbrandweermensen maar die zijn wel allemaal perslucht opgeleid en gekeurd.