Storing en uitval P2000

Auteur Topic: Storing en uitval P2000  (gelezen 231614 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 29 juni 2007, 23:03:54
geen alarmeringen via p2000  ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #91 Gepost op: 29 juni 2007, 23:08:08
Hier gaan we over op de SMS,die avond  8)

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 29 juni 2007, 23:10:45
geen alarmeringen via p2000  ;)
Dat begrijp ik :P
maar wat voor onderhoud word het gepleegd aan de P2000 moet ik dit zien als een software upgrade oid?

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #93 Gepost op: 30 juni 2007, 00:04:30
maar wat voor onderhoud word het gepleegd aan de P2000 moet ik dit zien als een software upgrade oid?

Bijvoorbeeld ja. Vervangen van hardware, update van software, testen van backupvoorzieningen en dergelijken. Tijdens zulke werkzaamheden blijft het netwerk overigens gewoon doordraaien maar aangezien de kans bestaat dat niet alle berichten (goed) doorkomen is men genoodzaakt om maatregelen te nemen in de vorm van kazernering of aan andere alarmeringsmethode. Het zal maar net een binnenbrand zijn die niet doorkomt...

Groeten, Peter.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 30 juni 2007, 00:07:41
Oke bedankt weten we dat ook weer  ^-^

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #95 Gepost op: 2 juli 2007, 20:15:40
Tijdens zulke werkzaamheden blijft het netwerk overigens gewoon doordraaien maar aangezien de kans bestaat dat niet alle berichten (goed) doorkomen is men genoodzaakt om maatregelen te nemen in de vorm van kazernering of aan andere alarmeringsmethode. Het zal maar net een binnenbrand zijn die niet doorkomt...

En dat blijkt maar weer, ik luister tijdens zulke werkzaamheden graag even mee met het signaal, maar het is duidelijk te horen dat men ermee bezig is. Zoals ik al zei blijven de berichten gewoon doorkomen, maar in Haaglanden is het signaal enige tijd bijzonder zwak geweest en daarmee te onbetrouwbaar om de piepers te kunnen bereiken. Ook leek ik enige tijd verschillende signalen door elkaar heen te horen, dus waar men mee bezig is weet ik niet, maar het zal wel goed zijn :)

Groeten, Peter.

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 16 september 2007, 21:49:50
21:49:07 16-09-07 8 G BRAN Attentie bericht!!! I.v.m. storing C 2000 vanaf half een alleen noodzakelijke communictie met de RAC via mobieletelefoon, alarmering werkt wel en statussen ook.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

08346

• Gast
Reactie #97 Gepost op: 17 september 2007, 13:26:41
www.112arnemuiden.nl

Brandweer stand-by wegens storing alarmeringssysteem.

ZEELAND - Het alarmeringssysteem P2000 van de hulpdiensten is zaterdagavond enkele
uren buiten werking geweest. Rond 18.30 uur trad er een storing op in het systeem.

Tijdens de storing werd de brandweer opgeroepen om de brandweerposten te bemannen.
Ook was de ambulancedienst extra paraat.

Rond 21.15 uur was het systeem weer gemaakt en kon iedereen weer naar huis.
Er hebben zich geen incidenten voorgedaan tijdens de storing.

Tekst: Omroep Zeeland
Foto('s): Gerco Boeder

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 17 september 2007, 17:39:56
Via een brandweervrijwilliger van de post Zierikzee kreeg ik de informatie dat de kazernes op schouwen-duiveland weer bemand zijn door wederom een P2000 storing, weet iemand hier meer van? Omdat op ons eiland alle kazernes bemand zijn zal dat ook betekenen dat het om heel Zeeland gaat?

Groeten,
Mark

Edit: zie net dat pd6hw.nl vol staat met zeeuwse alarmeringen.. raar..

Bleij

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 17 september 2007, 18:14:01
"Uitleg over storing alarmsysteem"

De Veiligheidsregio Zeeland wil duidelijkheid over de storingen in het alarmeringssysteem voor de
hulpdiensten, het systeem P2000.

Het systeem ging maandag en zaterdag plat door een technische storing, waarvan de oorzaak niet bekend is. Het gevolg van die storingen is dat de brandweer, de politie en de ambulance-medewerkers worden opgeroepen.

Volgens een woordvoerder van de Zeeuwse Meldkamer kunnen de storingen niet door de beugel.

Bron: Omroep Zeeland