GRIP 1 Hulpverlening (explosief aangetroffen op boot) Haringhaven - IJmuiden 12-05-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Hulpverlening (explosief aangetroffen op boot) Haringhaven - IJmuiden 12-05-2014  (gelezen 8368 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
De granaat is vanavond tot ontploffing gebracht op het strand van IJmuiden. Helaas was ik voor de ontploffing net te laat  98uiye



Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: scorpionadvies link=msg=1266768 date=1399899339
Iemand een idee waarom gelijk deze alarmering GRIP 1 is ?

Waar haal je "gelijk" vandaan? Misschien is het een incident wat al uren speelt. Niet alles gaat immers over P2000.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Rufes link=msg=1266885 date=1399920366
De granaat is vanavond tot ontploffing gebracht op het strand van IJmuiden. Helaas was ik voor de ontploffing net te laat  98uiye



Wat is de relatie tussen het explosief en deze foto. Dit is niet de Haringhaven.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Thor link=msg=1266895 date=1399921577
Wat is de relatie tussen het explosief en deze foto. Dit is niet de Haringhaven.
Je zou het niet zeggen, maar dit is ook niet de 2e Haven van Scheveningen:



Waar'ie gevonden wordt hoeft de bom niet te worden ontmanteld cq onschadelijk te worden gemaakt (lees: 'te laten exploderen')


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Citaat van: Thor link=msg=1266895 date=1399921577
Wat is de relatie tussen het explosief en deze foto. Dit is niet de Haringhaven.

Klopt. Lijkt me ook niet handig om een granaat in een haven te laten ploffen ::). Haringhaven was vanavond niets meer te zien en waren ze het baggerschip aan het voorbereiden op vertrek. Dit is bij de Kennemerboulevard waar de EOD stond geparkeerd en met een terreinvoertuig van de politie mee zijn gegaan.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
GRIP voor een WOII granaat? Zouden wij eens moeten proberen, wordt het nog druk voor de officieren.

Explosief isoleren, belletje voor de verkenner + EOD en door.. Waarbij het geen uitzondering is als de EOD wel even in de loop van de week langskomt en als je met 5 granaten tussen een paar honderd man staat de verkenner er een uur of 2 over doet.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Haageneesch link=msg=1266897 date=1399921676
Je zou het niet zeggen, maar dit is ook niet de 2e Haven van Scheveningen:



Waar'ie gevonden wordt hoeft de bom niet te worden ontmanteld cq onschadelijk te worden gemaakt (lees: 'te laten exploderen')

Nog niet, je weet maar nooit misschien over 10-20 jaar!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: -Joost- link=msg=1266899 date=1399921952
GRIP voor een WOII granaat... Zouden wij eens moeten proberen, wordt het nog druk voor de officieren..

Geen enkele bom, noch incident en zijn omgeving is gelijk. Wil jij zeggen dat er in jouw regio nooit GRIP af is gegeven cq afgegeven zal worden voor een WOII bom? Dat vind ik nogal een gevaarlijke stelling. Het ene incident is het andere niet.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: Hunter link=msg=1266905 date=1399922185
Geen enkele bom, noch incident en zijn omgeving is gelijk. Wil jij zeggen dat er in jouw regio nooit GRIP af is gegeven cq afgegeven zal worden voor een WOII bom? Dat vind ik nogal een gevaarlijke stelling. Het ene incident is het andere niet.

Je hoort mij niet zeggen dat ik het niet eens ben met de werkwijze, ik verwonder me slechts ;)