Medische indicatie op rijbewijs

Auteur Topic: Medische indicatie op rijbewijs  (gelezen 19582 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #20 Gepost op: 2 april 2014, 01:28:36
Citaat van: xangadib link=msg=1255297 date=1396357444
Nou, even voor de statistiek dan. Mijn rijbewijs C/D/E is gewoon verlengd en de code moet bril/contactlenzen dragen is verwijdert. Alles zonder tussenkomst van de rechter en met de gewone rijbewijs keuring.
Vrijwillig of opgelegd?

Ik zeg ook niet dat het zo nooit gebeurt, wel dat het vaker anders is. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


daanh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • Rechtvaardig
Reactie #21 Gepost op: 30 april 2014, 13:57:20
Jammer dat er gelijk weer geschreven moet worden hoor..Als je zelf niet eens precies weet wat het is, waarom dan 'alvast een pv opmaken'? Als BES te hard reed, PV, rest waarschuwing of negeren. Zijn belangrijkere zaken in de wereld;) O0


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #22 Gepost op: 30 april 2014, 16:23:39
Gelukkig is er de discretionaire bevoegdheid, kunnen we zelf bepalen of we wel of niet schrijven.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #23 Gepost op: 30 april 2014, 17:54:53
Citaat van: HIT link=msg=1255476 date=1396394916
Vrijwillig of opgelegd?

Ik zeg ook niet dat het zo nooit gebeurt, wel dat het vaker anders is. O0

Standaard 5 jaarlijkse rijbewijs keuring ivm. verlengen. Geen moeilijke vragen, geen probleem. Alleen de vraag: "zijn je ogen gelaserd?" Mijn antwoord was voldoende om de code van het rijbewijs af te krijgen.
Digitaal onderzoek


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #24 Gepost op: 30 april 2014, 18:25:52

In beide gevallen krijg je een uitnodiging van het CBR om een nieuwe keuring te laten doen. Klinieken en ziekenhuizen zijn verplicht om gegevens die de rijbevoegdheid permanent kunnen beïnvloeden gelijk door te geven.
Tot aan deze keuring is het rijbewijs ongeldigverklaard.
Ooglaseren en implantaten zijn voor een beroepschauffeur geen goed iets overigens, in 80% van de gevallen wordt het rijbewijs C en/of D niet meer teruggegeven. Tenminste niet zonder tussenkomst van een rechter.
De laatste alinea klopt niet. Klinieken en ziekenhuizen zullen geen medische gegevens aan het CBR mogen doorgeven. Ik had jaren lenzen of een bril. Een past jaar geleden mijn ogen laten lasteren en nooit iets gehoord.