Bij ons in de flat gebeuren veel rare dingen. In de wijk in het algemeen wordt veel ingebroken, bij ons in de flat lijkt het de laatste tijd iets minder, maar recentelijk heb ik nog 2x 112 gebeld voor een persoon die via de stijgleiding van de brandweer de flat trachtte te betreden en de volgende dag voor een stel gasten met een niet nader te noemen mogelijke afkomst die ineens gingen rennen toen ze mij de galerij op zagen komen. Verder wordt er veel gerookt en geblowd in het trappenhuis en woont er sinds kort een crackhoertje in de flat die aan de lopende band bezoekers van uiteenlopend pluimage ontvangt en naar verluid zelfs kinderen zou aanspreken over drugs.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb een camera opgehangen op de galerij die meer dan alleen mijn eigen galerij filmt. Ik heb hier een agent uit de wijk op aangesproken en die vindt dat de vele gebeurtenissen in de wijk dit wel rechtvaardigen, gewoon doen zei hij letterlijk. Nu beweert het bestuur van de VvE dat ik de privacy van andere bewoners hiermee zou schenden. De vraag is, wanneer schend je iemands privacy en hoe herkenbaar moet iemand, hetzij een woning in beeld zijn wil hier daadwerkelijk sprake van zijn? De directe buren heb ik namelijk netjes gevraagd of ze er problemen mee hebben, sterker nog, ze juichen het zelfs toe! In de hal naarde galerij heb ik een sticker geplaatst "camerabewaking", evenals achter mijn raam. Iemand die 2 galerijen verder loopt is absoluut niet herkenbaar, mijns inziens.
Verder neemt de camera niet op, de beelden zijn louter live te bekijken, daarnaast kan hij foto's mailen in geval van beweging op korte afstand. Dat laatste krijg ik vooralsnog niet lekker werkend, dus de beelden zijn alleen live te bekijken.
In hoeverre kan een VvE, of de politie zich hier druk om maken?