GRIP 1 Grote brand (flat Haegerborgh) Zuidhaege - Assen 13-05-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (flat Haegerborgh) Zuidhaege - Assen 13-05-2014  (gelezen 6697 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gilles

  • Veiligheidskundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2014, 01:07:19
En ik kan me zo voorstellen dat als de aanrijdtijd niets uitmaakt het handiger is om een voertuig uit Groningen stad te laten komen dan uit een dorp als Schoonoord. Denk dat als er brand uitbreekt in Groningen of in Schoonoord dat Groningen er minder last van heeft dat er 1 of 2 voertuig(en) minder zijn dan Schoonoord ;)
Het is niet de vraag of iets kan gebeuren, het is de vraag wanneer...


Koekoek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #11 Gepost op: 13 mei 2014, 01:09:34
In Schoonoord zou het alleen gaan om de TW en 2 of 3 personen.
De TS blijft achter met 14 vrijwilligers.
Dit lijkt me dus geen probleem en zeker niet in de avond/nachtsituatie.


Gilles

  • Veiligheidskundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #12 Gepost op: 13 mei 2014, 01:15:51
Was een losse gedachtengang van me. Zou het een redelijke verklaring vinden  ;)
Het is niet de vraag of iets kan gebeuren, het is de vraag wanneer...


Koekoek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2014, 01:21:31
vanaf afstand lijkt dat inderdaad een redelijke verklaring.
Negen van de elf korpsen in ZO Drenthe hebben een TW staan.
Is niet zo'n groot probleem als er eentje niet inzetbaar is. Een andere TW kan ook tijdig bij een incident arriveren.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #14 Gepost op: 13 mei 2014, 01:29:12
Volgens mij is het de bedoeling dat die auto's uitrukken. Als we elke auto laten staan voor een eventueel andere melding rukken we helemaal niet meer uit en belanden we met alle blusgroepen uiteindelijk in de Efteling.  ;)

Ik denk zelfs dat Groningen die HA+SBH harder nodig heeft als Schoonoord. Allereerst heeft Groningen dat soort auto's vaker nodig. Daarnaast heeft Schoonoord meer korpsen met tankwagens in de omgeving. In Groningen zijn verder weinig tot geen andere tankwagens.

Dat Groningen-ding zal wel gewoon eerder zijn. Zeker met de beroepsdienst vanaf daar.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Reactie #15 Gepost op: 13 mei 2014, 06:16:41
Citaat
ASSEN - Een vrouw is vannacht om het leven gekomen bij een brand in een flat aan de Zuidhaege in Assen.

Omstreeks middernacht brak door nog onbekende oorzaak brand uit op de derde etage van het gebouw dat vijf verdiepingen telt. Zo´n 35 andere bewoners van de flat moesten hun huizen tijdelijk verlaten. 14 van hen worden in een hotel in de buurt opgevangen. Het is nog onduidelijk wanneer zij weer terug kunnen keren.


De hulpdiensten waren met veel materieel ter plaatse. De politie meldde rond half twee dat de brandweer het vuur onder controle had.

Bron: http://rtvdrenthe.nl/nieuws/dode-bij-grote-brand-assen


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #16 Gepost op: 13 mei 2014, 08:12:04
Politie Drenthe @poldrenthe
Grip 1 ivm een grote brand aan de Zuidhage in #assen. De flat wordt ontruimd. Onbekend of er slachtoffers zijn. Voorlichter gaat ter plaatse
12:50am · 13 May 2014
Bij de brand in een flatgebouw aan de Zuidhage is 1 dodelijk slachtoffer te betreuren. De brandweer heeft het sein meestermeester gegeven.
1:35am · 13 May 2014
De overige bewoners zijn geëvacueerd en worden elders opgevangen.
1:36am · 13 May 2014
Er is afgeschaald naar een grip 0 situatie. De brandweer onderzoekt of de overige bewoners terug kunnen. Politie doet onderzoek naar 1/2
2:39am · 13 May 2014
de oorzaak van de brand. #brand #assen #zuidhage 2/2
2:39am · 13 May 2014
Bij de brand in het appartementencomplex in #assen a/d Zuidhage zijn vannacht 6 bewoners ondergebracht in een hotel.
7:59am · 13 May 2014
Andere 8 bewoners van de flat konden teug naar hun woning. Alle geëvacueerde bewoners zijn de afgelopen nacht bezocht door Burg. Abbenhues
8:03am · 13 May 2014


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2014, 08:12:36
Dodelijk slachtoffer bij brand in appartementencomplex

    Laatste update: 13-05-2014 | 03:12

Assen - In de nacht van maandag op dinsdag is er iets naar middernacht brand uitgebroken in een appartementencomplex aan de Zuidhage in Assen.

In een woning op de derde etage was brand ontdekt. Er ontstond veel rookontwikkeling waarop alle hulpdiensten gealarmeerd werden. Toen de brandweer het pand binnen ging troffen zij één dodelijk slachtoffer aan (identiteit van deze vrouw is op dit moment nog niet vastgesteld). Daarnaast zijn er 10 woning ontruimd. 14 mensen zijn overgebracht naar een opvanglocatie in de buurt. Geen van allen is gewond geraakt. Nadat het sein brandmeester werd gegeven is de politie gestart met het onderzoek naar de oorzaak van de brand. In de loop van de nacht zal duidelijk worden of de geëvacueerde bewoners terug kunnen naar hun woning.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #18 Gepost op: 13 mei 2014, 08:44:03
http://noordernieuws.nl/2014/05/12/flat-te-assen-ontruimt-na-binnenbrand-op-2e-etage/

ASSEN – In de nacht van maandagavond op dinsdagmorgen werden de hulpdiensten omstreeks 00:03 uur een melding ontvangen van een woningbrand.

De brand woedde op de 2e etage van een flat aan de Zuidhaege te Assen. Al vrij snel schaalde de meldkamer op naar middel brand, en korte tijd later naar grote brand. De korpsen van onder meer Assen, Groningen, Rolde, Vries en Hoogeveen werden hierbij gealarmeerd.
De flat werd direct ontruimd waarbij ook geneeskundige eenheden ter plaatse kwamen. Inmiddels is bekend gemaakt dat er één persoon is omgekomen. Toen de brandweer het pand binnen ging troffen zij één dodelijk slachtoffer aan (identiteit van deze vrouw is op dit moment nog niet vastgesteld). Daarnaast zijn er 10 woning ontruimd. 14 mensen zijn overgebracht naar een opvanglocatie in de buurt. Geen van allen is gewond geraakt.



Meer foto's
http://noordernieuws.nl/2014/05/12/flat-te-assen-ontruimt-na-binnenbrand-op-2e-etage/
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Alwin-R09

  • Belangstellende/Amateurfotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
    • HV-Assen
Reactie #19 Gepost op: 13 mei 2014, 09:19:53
Citaat van: noordernieuws link=msg=1267003 date=1399932735
Kan iemand mij vertellen waarom Groningen gealarmeerd is met de waterwagen/schuimbak...immers Drenthe heeft zelf zat waterwagens en een SB...

Dit vroeg ik mij dus ook af! Assen heeft de SB/TW 8260 en de TW 8265! Waarom is dan de 8260 niet ingezet en word de HA+SBH uit Groningen-Stad geallarmeerd? En inderdaad er zitten TW's dichterbij!

Mvg,

Alwin